ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به کوسالان ــ ی. ر.ک: در دفاع از خود یک سرباز را کشتیم؛ سپاه: کوسالان از دست ضدانقلاب خارج شد

سپاه به گفته خودش در «مقر ضدانقلاب» رزمایش برپا کرده است. یگان‌های مدافع شرق کردستان در بیانیه‌ای از حمله سپاه با پهپاد و توپخانه خبر داده و گفته اند که در برابر حمله، از خود دفاع می‌کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ارتفاعات کوسالان شهر سروآباد در استان کردستان با توپخانه و پهپاد و خودروهای زرهی حمله کرده است. این حمله که به عنوان «رزمایش» در رسانه‌های جمهوری اسلامی از آن یاد شده است، از صبح ۲۲ خرداد / ۱۲ ژوئن آغاز شد.

ابتدا شبکه حقوق بشر کردستان گزارش داد که روستاییان ساکن اطراف کوسالان شهر سروآباد از توپ‌باران ارتفاعات روستای «زراب» و اعزام نیروهای سپاه همراه با تجهیزات حفاری و بولدوزر به آنجا خبر داده اند.

سپس یگان‌های مدافع شرق کردستان (ی. ر. ک)، شاخه نظامی جامعە دمکراتیک آزاد شرق کوردستان (کودار)، در بیانیه‌ای از حمله سپاه به ارتفاعات کوسالان و درگیری‌هایی خبر داد که به گفته آنها، به کشته شدن یک عضو سپاه انجامید. ی. ر. ک و کودار نهادهای حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) هستند که ۲۰۰۴ نخستین کنگره خود را برگزار کرد.

در بیانیه ی. ر. ک چنین آمده است:

هرچند نیروهایمان در شرق کردستان علیه دولت ایران از بروز جنگ خودداری می‌کنند و به دفاع دست می‌زنند، اما حملات رژیم ایران به شیوه‌های مختلف علیه نیروهایمان ادامه دارد. در آخرین تحرکات  در ساعت ۰۵:۳۰ سحرگاه روز ۱۲ ژوئن ۲۰۲۳ دشمن با پشتیبانی پهپاد و با گسیل صدها سرباز و دهها خودرو زرهی، بولدوزر و تجهیزات حفاری زمین، عملیاتی علیه منطقه کوسالان آغاز کردند. در آن عملیات، دشمن در کوه قله‌نیان مستقر شد و مناطق حومه را توپ‌باران کرد.

بنا بر بیانیه ی. ر. ک، تک‌تیراندازهای این گروه در جریان دفاع از خود یک سرباز سپاه را کشته اند. این شاخه نظامی ۲۳ خرداد اعلام کرده بود که در درگیری‌ها کشته نداده است.

سپاه پاسداران که این حمله را «رزمایش در مقر ضدانقلاب» معرفی می‌کند، هدف از آن را مقابله با «گروهک‌های ضدانقلاب» ــ روش حکومتی برای اشاره به حزب‌ها و گروه‌های کُرد مخالف جمهوری اسلامی ــ خواند و محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء نیروی زمینی سپاه، صبح چهارشنبه ۲۴ خرداد گفت:

افراد وابسته به گروهک‌های ضد‌انقلاب این مناطق را که دارای طبیعتی بکر و مستعد برای دامداری است و برای مردم ارزشی حیاتی دارد جولانگاه خود کرده ‌و باعث شده بودند مردم احساس امنیت نداشته باشند و دامداری خود را رها کنند... اما با تلاش نیروهای قرارگاه شهید شهرامفر و سپاه بیت‌المقدس که جای قدردانی دارد، این منطقه پاک‌سازی شده و باقیمانده این افراد که خود را مخفی کرده‌اند در حال پاک‌سازی هستند.

ساعاتی بعد سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، اعلام کرد که «ارتفاعات کوسالان از دست گروهک‌های ضدانقلاب خارج شد».

حسینی همچنین ادعا کرد که تلفات زیادی به این «گروهک‌ها» وارد آمده است:

سپاه پاسداران با یک عملیات بخش عمده‌ای از ارتفاعات منطقه را از دست گروهک‌های ضدانقلاب خارج کرد و تلفات بسیاری را نیز بر آنان وارد کرد و این عملیات تا پاک‌سازی کامل این عناصر تروریستی ادامه خواهد داشت.

این فرمانده سپاه همچنین کشته شدن یکی از سربازان سپاه را تکذیب کرد.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، سپاه هفته گذشته نیز با پهپاد دست به بمباران ارتفاعات شاهو در شهرهای روانسر، پاوه و سروآباد در استان‌های کرمانشاه و کردستان زده است.

منطقه کوسالان و شاهو منطقه‌ای حفاظت‌شده با ۱۱۷ گونه پرنده، ۲۳ گونه پستاندار، ۱۷ گونه خزنده و ۲۴۲ گونه گیاهی است که در حد فاصل شهرهای سروآباد، مریوان، پاوه، روانسر و کامیاران در استان‌های کردستان و کرمانشاه قرار دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.