ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند

خبرگزاری امنیتی تسنیم وابسته به سپاه پاسداران صبح امروز از حمله افراد مسلح به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مصلی اهل سنت خبر داد. به گزارش حال‌وش نیروهای ویژه ورودی و خروجی‌های منتهی به مسجد مکی و کلانتری ۱۶ را مسدود کردند.

خبرگزاری «حال‌وش» که به صورت ویژه خبرها و رویدادهای مربوط به استان سیستان و بلوچستان را رصد می‌کند، گزارش داده است که صبح روز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲، حوالی ساعت ۷ و ۱۵ دقیقه، افراد مسلح به کلانتری ۱۶ روبه‌روی مصلی زاهدان حمله کرده و بنا بر گزارش‌های دریافتی، پاسگاه را به تصرف خود در آورده‌اند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

هم‌چنین خبرگزاری «حال‌وش» با انتشار ویدوئویی از پرواز پهپادها بر فراز منطقه درگیری خبر داده و به نقل از یک منبع آگاه نوشته است: «درگیری شدید بین مهاجمان و نیروهای امنیتی به شدت ادامه دارد و نیروهای ویژه تمام خیابان‌های زاهدان و ورودی و خروجی‌های منتهی به مسجد مکی و کلانتری ۱۶ را مسدود کردند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بر اساس گزارش حال‌وش، هم‌اکنون امنیت شهر زاهدان به سپاه پاسداران واگذار شده و این ارگان نیروهای مسلح خود را در سطح شهر مستقر کرده است.

بر پایه این گزارش نیروهای امنیتی و مأموران سپاه پاسداران از جمله با لباس شخصی در سطح شهر حضور دارند.

حساب توییتر منتسب به عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه سابق اهل سنت راسک، نوشته است که «بر اساس اخبار موثق حمله به کلانتری ۱۶ که عامل فاجعه خونین زاهدان بودند، از سوی فدائیان بلوچ صورت گرفته است.»

همزمان خبرگزاری امنیتی تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گزارش داده که مهاجمان در «ورود به کلانتری و تصرف» آن ناموفق بوده‌اند و تیراندازی از روی یکی از برجک‌های کلانتری به سمت عوامل پلیس را تایید کرده است.

بر پایه گزارش تسنیم نیروهای پلیس از داخل و نیروهای امنیتی از خارج کلانتری، مهاجمان را در «محاصره» قرار داده‌اند.

گزارش‌های رسانه‌های دولتی حاکی از ادامه تبادل آتش بین بین طرفین درگیری است.

دادستان سیستان و بلوچستان کشته شدن یکی از مأموران نیروی انتظامی کلانتری ۱۶ زاهدان را در درگیری صبح امروز تأیید کرده است.

خبرگزاری تسنیم نیز نوشته است که در جریان درگیری امروز، دو نفر از مهاجمان کشته شدند.

تاکنون رسانه‌های حکومتی روایت‌های مختلفی را از درگیری امروز زاهدان منتشر کردند، اما بر اساس برخی گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های دولتی دو نفر از مهاجمان «مجهز به کمربند انتحاری» بودند که هر دو نفر اقدام به انفجار کردند.

اما مرحمتی معاون امنیتی و نظامی استاندار سیستان و بلوچستان با تائید کشته شدن یکی از عوامل کلانتری در گفت‌وگو با شبکه خبر پیرامون انتحاری بودن دو تن از مهاجمان، این موضوع را تکذیب کرده و توضیح می‌دهد: «این‌که نیروها انتحاری بودند، خیر این‌ها ابتدا که وارد شدند از نارنجک استفاده کردند و وارد کلانتری شدند و عملیات انتخاری نبوده است.»

در حالی که خبرگزاری تسنیم از بازگشایی مجدد کلانتری ۱۶ خبر داده و نوشته است که «آرامش در منطقه برقرار شده»، کمپین فعالین بلوچ، فضای شهر زاهدان را نظامی توصیف کرده و از بازداشت تعدادی از مردم که در محل حضور داشتند خبر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.