ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر سردبیر زمانه

محمد رضا نیکفر از سردبیری زمانه کناره‌گیری کرد. دستاوردهای او ماندگار است و با این حال دوره تازه‌ای در حال آغاز شدن است.

محمدرضا نیکفر از سردبیری زمانه کناره گرفته است. او همکار زمانه باقی خواهد ماند و مایل است بیشتر وقت خود را به نوشتن اختصاص دهد.

نیکفر در دوره مسئولیت خود زمانه را به یک رسانه پیشرو تبدیل کرد. در دوره او نسلی از روزنامه‌نگاران باتجربه در کنار جوانانی آشنا به قواعد روزنامه‌نگاری آنلاین قلم زدند و وضع جهان را برای مخاطبان این رسانه روایت کردند. رصد و نقد تحلیلی مسائل عمده در جغرافیای ایران و جهان و برجسته کردن نقش اندیشه در مسائل روز از دیگر نقاط قوت زمانه در دوره او بود. توجه ویژه به روزنامه‌نگاری تحقیقی نیز از دیگر دستاوردهای محمدرضا نیکفر برای زمانه است.

فرهنگ بحث و گفت‌وگو، ایجاد محیط کار سراسر از صمیمیت اما در همان حال جدی و پیگیر از یادگارهای ماندنی او برای همکارانش است. در دوران سردبیری محمدرضا نیکفر زمانه به تدریج از یک رسانه شهروندی به یک رسانه تحلیلی و تحقیقی تغییر ماهیت داد و در همان حال هویت فرهنگی و اجتماعی خود را حفظ کرد. به کارگیری بهینه شبکه‌های اجتماعی از دیگر دستاوردهای اوست.

انتخاب سردبیر جدید

اکنون لاجرم دوره‌ای به سر آمده و دوره تازه‌ای در حال آغاز شدن است:

سردبیر زمانه از میان کاندیداها از سوی هیئت مدیره زمانه انتخاب خواهد شد. هیئت مدیره جمعی است که اعضای آن به صورت افتخاری نظارت بر امور عمومی بنیاد رسانه‌ای زمانه را بر عهده دارند. قراردادهای سردبیر و مدیر اجرایی به امضای هیئت مدیره می‌رسد.

به طور خلاصه زمانه به دنبال سردبیری است که افزون بر داشتن تجربه‌ی کاری در عرصه‌ی نوشتن، آشنایی خوب با اصول روزنامه‌نگاری، تسلط به زبان‌های خارجی به ویژه انگلیسی و مدیریت رسانه‌ای بتواند نشان دهد که می‌تواند سیمای زمانه را حفظ کند. زمانه خود را متعهد به این شاخص‌های اصلی می‌داند:

  • روزنامه‌نگاری انتقادی،
  • حفظ استقلال و فاصله‌گیری انتقادی از قدرت‌ها،
  • تمرکز بر جامعه و موضوع‌های مربوط به بهره‌کشی و تبعیض،
  • توجه ویژه به محیط زیست، حقوق زنان و کوییرها،
  • افشا و نقد پیگیر نظام اعدام، زندان و شکنجه،
  • تلاش برای ارتقای گفتمان سیاسی و اجتماعی،
  • کار با تحریریه‌ای با حداقل سلسله مراتب، و وفادار به فرهنگ بحث و انتقاد و کار جمعی،
  • توجه به سلامت روانی تحریریه و داشتن روحیه حمایتگری در ارتباط با اعضای تیم.

در لینک زیر جزئیات مربوط به شرایط سردبیری زمانه، تنظیم و ارسال رزومه را مشاهده می‌کنید:

متقاضیان می‌توانند با ایمیل زیر تماس بگیرند:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کیوان

    درود بر جناب آقای نیکفر گرامی . امیدوارم در مسیر خود همواره موفق و پیروز باشند . بخش خوب این خبر : اینکه ایشان باز هم قرار است در کنار مجموعه زمانه باشند ؛ و قطعا این انتفاعی است دو سویه ، هم برای زمانه و هم برای خوانندگان آن . سپاس فراوان برای سالها تلاش مستمر .