ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار استاد دانشگاه را اخراج کردند

دو عضو مدرس باسابقه دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، یک مدرس دانشگاه شریف تهران و یک مدرس دانشکده معماری و شهرسازی بهشتی تهران طی روزهای گذشته از دانشگاه اخراج شده‌اند.

رسانه‌های داخلی و منابع نزدیک به فعالان دانشجویی از اخراج چهار مدرس دانشگاه در دانشگاه‌های شریف، علامه طباطبایی و بهشتی تهران خبر داده‌اند.

صبح یکشنبه پنجم شهریور «امتداد»، ارگان حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصویر نامه «ختم همکاری» دانشکده معماری دانشگاه بهشتی تهران با رهام افغانی، استادیار این دانشگاه را منتشر کرد. در متن این نامه «عدم احراز شرایط لازم برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی» علت ختم همکاری اعلام شده است.

چند ساعت پیش از انتشار این نامه علی شریفی زارچی، مدرس دانشگاه شریف تهران هم در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) تصویر نامه اخراج خود را منتشر کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در یک خبر دیگر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی هم در چهارم شهریور از اخراج دکتر آمنه عالی و دکتر حمیده خادمی خبر داد.

این انجمن در کانال تلگرامی خود نوشت: «خبر اخراج دو تن از محبوب‌ترین و باشرافت‌ترین اساتید دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، دانشجویان دانشکده را در بهت عظیمی فرو برده است. دکتر آمنه عالی و دکتر حمیده خادمی امروز صبح خبر از اخراج خود دادند.»

روزنامه اعتماد دوم شهریور ۱۴۰۲ در یک گزارش از اخراج دست‌کم ۵۸ استاد دانشگاه از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم خبر داد. به نوشته اعتماد از پاییز ۱۴۰۱ که بیش از ۱۴۰ دانشگاه به صحنه اعتراض تبدیل شدند، «برخورد با استادان منتقد با شكل ديگری آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد؛ واداشتن استادان به بازنشستگی اجباری (در حالي كه سن استاد يا سابقه تدريس، هنوز به سقف قانونی نرسيده) تمديد نشدن قرارداد تدريس، اختصاص ندادن كلاس در ترم‌های تحصيلی بدون اطلاع قبلی، حذف كد استادی، انفصال موقت از تدريس و قطع حقوق ماهانه، رايج‌ترين شيوه حذف استادان طی يک سال اخير بوده است. علاوه بر اينكه در اين مدت، تعدادی از استادان هم احضار يا برای مدت موقت، بازداشت شده‌اند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در ماه‌های گذشته گروه «قیام تا سرنگونی» اسناد متعددی از سیاستگذاری حکومت برای اخراج مدرسان دانشگاهی منتقد حکومت منتشر کرد که بر اساس آن‌ها حکومت در نظر دارد ۱۵ هزار عضو هیئت علمی همسو با خود را جایگزین اعضای غیرهمسو در هیئت‌های علمی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.