ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی حمله اتمی به کره‌ جنوبی را شبیه‌سازی کرد

پاسخ پیونگ یانگ به حضور هواپیمای بمب‌افکن دوربرد B-1B آمریکا در رزمایش هوایی مشترک با کره جنوبی تا حد زیادی پرده‌برداری از راهبرد حتمی آن‌ها برای هر تهاجم احتمالی بود: استفاده فوری و قطعی از تسلیحات هسته‌ای علیه همسایه جنوبی و حتی آمریکا.

رسانه دولتی کره شمالی روز پنجشنبه ۳۱ اوت/ ۹ شهریور اعلام کرد که یک رزمایش آمادگی برای حمله اتمی به کره‌ جنوبی و تمرین اشغال قلمرو آن کشور را برگزار کرده است. پیونگ یانگ نام استراتژی حمله به رقیب جنوبی خود را «زمین سوخته» گذاشته است. زمین سوخته‌ای که قرار است در صورت حمله به پیونگ یانگ نصیب کره جنوبی شود. آن هم با بمباران هسته‌ای شهرهای کشور جنوبی.

همزمان کره جنوبی و ژاپن چهارشنبه شب از پرتاب دو موشک بالستیک کوتاه برد در قلمرو کره‌ شمالی خبر دادند. این جدیدترین اعتراض کره شمالی به برگزاری رزمایش‌های نظامی کره جنوبی و آمریکا است که می‌گوید آن را به عنوان تمرین تهاجم به خودش تلقی می‌کند.

این کشور قبلاً موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده و توضیح داده است که چگونه از آنها در برنامه‌های جنگی خود برای ارعاب رقبای خود استفاده خواهد کرد.

اما افشای طرح‌های جنگی دقیق از سوی کره شمالی مجدداً دکترین حمله هسته‌ای برای ارعاب رقبا را برجسته ساخته است.

ارتش کره شمالی هم اعلام کرد که چهارشنبه شب دو موشک بالستیک تاکتیکی را از پایتخت شلیک کرده است. این تمرینی است برای حمله هسته‌ای به مراکز فرماندهی و فرودگاه‌های عملیاتی در کره جنوبی.

ارتش کره شمالی گفت که موشک‌ها در حملات شبیه‌سازی شده خود در ارتفاعی معین منفجر شدند. کلاهک‌های استفاده‌شده در این آزمایش حاوی مواد هسته‌ای نبودند و صرفاً تمرین انجام چنین حمله‌ای صورت گرفت که تنها تفاوتش با حمله اصلی همین فقدان کلاهک هسته‌ای است.

کره شمالی اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور پاسخی به پرواز بمب‌افکن‌های دوربرد B-1B آمریکا برای حضور در رزمایش هوایی مشترک با کره جنوبی در اوایل روز چهارشنبه بود.

ستاد کل ارتش خلق کره گفت: «(مانور هوایی) تهدیدی جدی برای (کره شمالی) است، زیرا این فقط بر اساس سناریوی حمله اتمی پیشگیرانه به کره شمالی برنامه‌ریزی شده بود.ارتش ما  هرگز اقدامات عجولانه نیروهای آمریکایی و گانگسترهای نظامی (کره جنوبی) را نادیده نخواهد گرفت.»

پرتاب موشکی در روز چهارشنبه جدیدترین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی از سال گذشته بود.

بر اساس ارزیابی‌های کره جنوبی و ژاپن، این دو موشک کوتاه برد مسافت ۳۶۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را در حداکثر ارتفاع ۵۰ کیلومتری  پیش از فرود در آب‌های بین شبه جزیره کره و ژاپن طی کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی این پرتاب‌ها را «یک تحریک بزرگ» خواند که صلح بین المللی را تهدید می‌کند و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که هرگونه پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی را ممنوع می‌کند.

در پاسخ، فرماندهی نظامی منطقه هند و اقیانوسیه ایالات متحده گفت که تعهد ایالات متحده به دفاع از کره جنوبی و ژاپن «آهنین» است.

کره شمالی نسبت به استقرار بمب‌افکن‌های آمریکایی B-1B که می‌توانند مقادیر زیادی تسلیحات متعارف را حمل کنند بسیار حساس است. پیونگ یانگ حضور این بمب‌افکن‌ها را «راهبردی هسته‌ای» توصیف می‌کند و می‌گوید این هواپیما قرار است حمله اتمی پیشگیرانه به کره‌شمالی را مقدور کند. اگرچه طرف مقابل می‌گوید این نوع هواپیماها از دهه ۱۹۹۰ کاربری‌شان به حمل تسلیحات متعارف و غیر هسته‌ای تغییر یافته است.

کره شمالی سال گذشته قانون جدیدی را تصویب کرد که استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را در طیف وسیعی از موقعیت‌ها مجاز می‌کرد. پیونگ یانگ آشکارا تهدید کرده است که اولین طرفی خواهد بود که از سلاح‌های هسته‌ای خود در درگیری‌های احتمالی با کره جنوبی و ایالات متحده استفاده خواهد کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال‌های گذشته برای گسترش و مدرنیزه کردن زرادخانه‌های تسلیحاتی خود سخت تلاش کرده است. کارشناسان می‌گویند سیاست غایی کره شمالی آن است که در نهایت  از زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای به‌روز شده و گسترش یافته‌اش  برای وادار کردن آمریکا به دادن امتیاز در هنگام از سرگیری گفتگوهای دیپلماتیک استفاده کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.