ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روایت کیان درخشان، از اولین آسیب‌دیدگان چشمی در روز خاکسپاری ژینا

کیان درخشان در گفت‌وگو با زمانه از روزهایی می‌گوید که برای اعتراض به خیابان رفته بود. او همچنین نحوه مجروح شدن و در ادامه پرونده‌سازی نهادهای امنیتی و خروجش از ایران را روایت می‌کند.

این مطلب با روایت و تصاویر دلخراش همراه است.

کیان درخشان ۲۳ساله، یکی از اولین معترضانی است که در روز خاک‌سپاری ژینا (مهسا) امینی، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی از ناحیه چشم و شکم زخمی شد.

نیروهای امنیتی در روز ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ با گلوله ساچمه‌ای به سمت کیان درخشان تیراندازی کردند. ۷۰ تا ۱۰۰ ساچمه در نتیجه شلیک گلوله ساچمه‌ای به بدن او اصابت کرد. گلوله‌های ساچمه‌ای که به صورت و چشم کیان درخشان اصابت کرده بود باعث شد او بیش از شش درصد از بینایی‌اش را از دست بدهد.

کیان درخشان زمانی که بر اثر اصابت گلوله زخمی بر روی زمین افتاده بود

کیان درخشان همان زمان به دلیل وخامت حالش به بیمارستان امام رضا در تبریز منتقل شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

او در حالی که به شدت زخمی بود و در بیمارستان به سر می‌برد و سطح هوشیاری پایینی داشت، از جانب صدا و سیما وادار به اعتراف تلویزیونی شد.

این معترض جوان به دلیل تهدیدها و فشارهایی که در طی یک سال گذشته بی‌وقفه ادامه داشت، ناچار به ترک ایران شد. او در گفت‌وگو با زمانه روزهایی را که برای اعتراض به خیابان رفته بود تا زمانی که زخمی شد، پرونده‌سازی نهادهای امنیتی و در نهایت خروج از ایران را روایت می کند.

گفت‌وگوی زمانه با کیان درخشان را ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.