ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمیر زید سمیر الرفاعی 

سیاستمدار و نخست وزیر سابق اردن

سمیر الرفاعی ۲۰۱۸ شهروند دومینیکا شد. او کیست؟

تاریخ اخذ شهروندی دومینیکا ۲۰۱۸

رفاعی، که تا پیش از استعفایش در فوریه ۲۰۱۱ برای فقط کمی بیش‌تر از یک سال نخست وزیر اردن بود، اکنون نایب رئیس سناست.  

او شهروندی دومینیکا را دو سال پس از آن گرفت که در یک اظهارنظر عمومی گفت فکر نمی‌کند اردنی‌هایی که از جای دیگری درخواست تابعیت کرده‌اند و ملزم به عهد سوگند وفاداری بوده‌اند، اجازه برعهده‌گرفتن مقامات سیاسی عالی‌رتبه  را داشته باشند. این اظهار نظر او در میانه‌ی بحثی ملی دراین‌باره مطرح شد که نهایتا به مجاز شدن اخذ دوتابعیت انجامید. 

در پاسخ اولیه به پرسش‌های خبرنگاران، وکیل اردنی رفاعی گفت که این سیاستمدار و خانواده‌اش در مورد خرید پاسپورت‌های دومینیکایی «همواره درست و منطبق با تشریفات و رویه‌های مناسب عمل کرده‌اند.» او گفت که رفاعی برای اخذ پاسپورت تدابیری را با «بررسی‌هایی جزئی و اعتبارسنج» گذرانده است و هرگز از این پاسپورت استفاده نکرده و به این جزیره کارائیب سوگند وفاداری یاد نکرده است. 

بعدتر، یک شرکت حقوقی در لندن از جانب رفاعی گفت: «مشتری ما نگفته است که افراد (شامل مقامات/سیاستمداران عالی‌رتبه) باید در هر شرایطی دوتابعیتی بودن را کنار بگذارند.» سپس افزود: «این مساله فقط آن‌گاه مطرح است که شخصی ملزم به عهد سوگند تام وفاداری به کشوری دیگر باشد که با سوگند وفاداری که قبلا یاد کرده‌ است ناسازگار باشد.»  

دلالان پاسپورت متعددی، از جمله دولت دومینیکا، در وبسایت‌هایشان ذکر کرده‌اند که عهد سوگند وفاداری یک گام الزامی در فرایند اخذ پاسپورت است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.