ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گاد نیسانوف

میلیاردر آذربایجانی‌ـ‌روسی تحت تحریم

نیسانوف ۲۰۱۷ شهروند دومینیکا شد. او کیست؟

تاریخ اخذ شهروندی دومینیکا: ۲۰۱۷

نیسانوف، آذربایجانی، از بزرگ‌ترین صاحبان کسب و کار در حوزه املاک و مستغلات در روسیه است، فوربس ثروت او را رقمی بیش از چهار میلیارد دلار تخمین می‌زند. 

در سال ۲۰۲۰، پروکت (Proekt)، سرویس مستقل خبری روسی، تحقیقی درباره‌ی ارتباطات نزدیک او با چهره‌های قدرتمند دو دولت‌ روسیه و آذربایجان و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی‌شان منتشر کرد. پروکت همچنین گزارش داد که در درگیری میان ارمنستان و آذربایجان بر سر ناگورنو-قره‌باغ ، نیسانوف در لابی‌گری برای جلوگیری از کمک روسیه به متحدش ارمنستان، نقش کلیدی داشته است. 

نیسانوف در ژوئن ۲۰۲۲ و به دنبال حمله‌ی روسیه به اوکراین توسط ایالات متحده‌ آمریکا تحریم شد. وزارت امور خارجه‌ی امریکا او را در فهرستی از افراد تحریم شده «با هدف تحمیل هزینه‌های سنگین به فدراسیون روسیه و محدود کردن توانایی کرملین برای تامین مالی دست‌درازی پوتین به اوکراین» قرار داد. 

در سپتامبر نیز نیسانوف در کنار زاراخ ایلیف ، یکی از شرکای تجاری‌ میلیاردرش، توسط بریتانیا تحریم شد. دولت بریتانیا در بخشی از اطلاعیه تحریمش که به این دو مرد و دو نفر دیگر مربوط می‌شد آورده است: «پوتین برای تامین منابع مالی جنگش به دسته‌ی الیگارش‌ها و نخبه های منتخبش تکیه می‌کند. امروز چهار الیگارش دیگر، با دارایی خالصی که مجموع آن شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند برآورد می‌شود، به دلیل حمایت کردن یا دریافت سود از دولت روسیه و فعالیت در بخش‌هایی با اهمیت استراتژیک بالا مورد تحریم قرار می‌گیرند.»

نیسانوف به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.  

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.