ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسن ناصر جعفر اللامی

صاحب کسب و کار عراقی مشهور به «پادشاه صورت‌حساب‌های جعلی»

ناصر جعفر اللامی ۲۰۱۷ شهروند دومینیکا شد. او کیست؟

تاریخ اخذ شهروندی دومینیکا ۲۰۱۷

حسن ناصر جعفر اللامی یک عراقی صاحب کسب و کار و از سهامداران بانک اسلامی نور عراق است. در سال ۲۰۲۰، اللامی و بانک نور در چندین رسانه‌ی عربی و بین‌المللی زیر ذره‌بین قرار گرفتند. 

در ژانویه ۲۰۲۰ منبعی ناشناس – که خود را کارمند بانک مرکزی عراق معرفی کرد – در کانال ام. تی. وی (MTV) لبنان ظاهر شد و از اللامی با عنوان «قاسم سلیمانی اقتصادی» یاد کرد. 

او اللامی را متهم کرد که با استفاده از صورت حساب‌های جعلی برای برای گروه‌های مسلح پولشویی می‌کرده است.

این برنامه‌ی تلویزیونی همچنین نامه‌ای لو رفته از بانک مرکزی نیویورک را نشان داد که در آن در اکتبر ۲۰۱۹ از بانک مرکزی عراق درخواست شده بود  از تامین دلار برای بانک اسلامی نور عراق و چندین نهاد دیگر دست بکشد چرا که «دلایلی برای باور به این داشت» که این کار «خطر عرضه‌ی مستقیم یا غیرمستقیم این دلارها به افراد یا نهادهایی را دارد که هدف برنامه‌های تحریمی ایالات متحده هستند.»

در همان سال، نیویورک تایمز گزارش داد که اللامی «در حلقه‌های شناخته‌ شده‌ی مالی عراق» به «پادشاه صورت‌حساب‌های جعلی» مشهور بوده است.

اللامی، شهروندی دومینیکا را در ۲۰۱۷ اخذ کرد و آن را حداقل تا سال ۲۰۲۲ و زمانی که از آن برای ثبت یک شرکت در بریتانیا استفاده کرده، داشته است. 

در فوریه، رسانه‌های عراقی گزارش کردند که اللامی و پسرش با اتهاماتی مربوط به قاچاق دلار بازداشت شده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن بود که اللامی آزاد شده‌ است. مقام‌های عراقی به درخواست OCCRP برای اطلاعاتی درباره‌ی دلایل بازداشت لامی و این‌که آیا با اتهامی رسمی روبه‌روست یا خیر پاسخ ندادند. 

اللامی به درخواست OCCRP برای اظهارنظر پاسخ نداد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.