ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرتا تونبرگ: برای همبستگی با فلسطین و غزه اعتصاب می‌کنیم

گرتا تونبرگ در فراخوان خود نوشت لازم است جهان به سخن آید و آتش‌بس فوری، عدالت و آزادی برای فلسطینیان و تمام غیرنظامیان آسیب‌دیده را مطالبه کند.

گرتا تونبرگ، کنشگر اقلیمی سوئدی، فراخوانی را در همبستگی با مردم فلسطین به اشتراک گذاشت. او جمعه ۲۰اکتبر در فراخوانی که در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد، نوشت: 

هفته ۲۷۰. امروز برای همبستگی با فلسطین و غزه اعتصاب می‌کنیم. لازم است جهان به سخن آید و آتش‌بس فوری، عدالت و آزادی برای فلسطینیان و تمام غیرنظامیان آسیب‌دیده را مطالبه کند. 

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

چهار روز پیش، ۱۶ اکتبر گروه «فلسطین سخن می‌گوید» ( Palestine Speaks) نیز خواستار اعتصاب عمومی جهانی در همبستگی با فلسطین شد. این گروه در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

اعتصاب عمومی جهانی در همبستگی با فلسطین و مردم ما.\nبیایید با هم آن را به واقعیت تبدیل کنیم و فشار بسیاری بر غرب وارد کنیم تا سیاست‌های نژادپرستانه خود را تغییر دهد و نسل‌کشی در غزه را متوقف کند!\nتا زمانی که مردم ما، خانواده‌های ما سلاخی می شوند، سکوت نخواهیم کرد!

گروه فلسطین سخن‌ می‌گوید

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

گروه بین‌المللی دانشجویی زیست‌محیطی «جمعه‌ها برای آینده» (FFF) در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. گرتا تونبرگ چهره شناخته شده این گروه است. این گروه که برای عدالت اقلیمی و مقابله با گرمایش جهانی کنشگری می‌کند در کشورهای مختلف شعبه دارد. 

حمایت کنشگران اقلیمی جمعه‌ها برای آینده از فلسطین و اعتراض به سیاست‌های دولت اسرائیل اما خوشایند سیاستمداران ارشد اروپا، و به صورت ویژه مقام‎های دولتی در آلمان نیست. این گروه از سیاستمداران به همراه رسانه‌های آلمانی هر انتقادی از دولت اسرائیل را با برچسب «یهودی‌ستیزی» سرکوب می‌کنند و به حاشیه می‌رانند.

در همین راستا پس از انتشار این فراخوان از سوی گرتا تونبرگ مارلین شونبرگر، عضو مجلس نمایندگان ایالات بایرن آلمان در مصاحبه با «ولت» از تونبرگ به صراحت انتقاد کرد: 

گروه بین‌المللی جمعه‌ها برای آینده به خط یهودستیزی خود پایبند است. این ناامیدکننده است که جنبش جهانی جوانان چقدر یکجانبه به وضعیت اسرائیل و غزه نگاه می‌کند. و چقدر به آن با فقدان انسانیت و همدلی می‌نگرد.

به گفته شونبرگر گرتا تونبرگ در مبارزه برای تغییرات اقلیمی دستاوردهای بسیاری داشته است «با این حال، او با موضع فعلی خود ثابت می‌کند که شفقت برای کسانی که تحت تأثیر بحران آب و هوایی قرار گرفته‌اند ظاهراً برای یهودیانی که تحت تأثیر "اعمال وحشیانه نابودکننده" قرار گرفته‌اند صدق نمی‌کند».

 هژمون بودن سیاست‌های حمایت کامل از دولت اسرائیل در آلمان پیش از این یک بار دیگر هم گروه جمعه‌ها برای آینده را به دلیل حمایت از فلسطینی‌ها با فشار زیادی روبرو کرد و بخش آلمانی این گروه امضاء خود را از بیانیه حمایت از فلسطین برداشت.

همان زمان که این گروه از آپارتاید در غزه  انتقاد کرده بود با حمله تند روزنامه یودیشه آلگماین و دیگر رسانه‌ها روبرو شد. فشار تا به اندازه‌ای پیش رفت که در نهایت جمعه‌ها برای آینده در آلمان مطلب انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی را به صورت کامل حذف کرد.

آلمان از آغاز جنگ حماس و اسرائیل، هرگونه تجمع و تظاهرات در حمایت از فلسطین را ممنوع کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.