ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور احکام سنگین زندان برای فعالان و اعضای انجمن صنفی معلمان استان فارس

دادگاه تجدید نظر استان فارس افشین رزمجویی، ایرج رهنما، اصغر امیرآزادگانی، محمدعلی زحمتکش، مٰژگان باقری، زهرا اسفندیاری، عبدالرزاق امیری و غلامرضا غلامی کندازی از فعالان و اعضای انجمن صنفی معلمان این استان را با احکام بسیار سنگین به حبس و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه محکوم کرد.

شعبه ۳۷ دادگاه تجدید نظر استان فارس فعالان و اعضای انجمن صنفی معلمان را به ده‌ها سال زندان محکوم کرد.

بر اساس گزارش کانال تلگرامی «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» افشین رزمجویی فعال صنفی، ایرج رهنما از اعضای انجمن صنفی معلمان، اصغر امیرآزادگانی فعال صنفی و محمدعلی زحمتکش، بازرس انجمن صنفی فرهنگیان هر یک به پنج سال حبس و منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم شده‌اند.

این شعبه همچنین مژگان باقری، فعال صنفی معلمان را به دو سال حبس و منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال محکوم کرده است. 

زهرا اسفندیاری و عبدالرزاق امیری، دو فعال صنفی فرهنگیان هم به دو سال حبس تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی پابند در محدوده یک هزار متری از محل سکونت و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه و منع فعالیت در فضای مجازی به مدت دو سال محکوم شده‌اند.

دادگاه تجدید نظر استان فارس غلامرضا غلامی کندازی، دیگر فعال صنفی را نیز بابت سه اتهام به احکام سنگینی محکوم کرده است. او به‌خاطر اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق شرکت در فراخوان های معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران» حکم پنج سال حبس و منع فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه به مدت دو سال دریافت کرده است. این فعال صنفی همچنین در رابطه با اتهام «عضویت در گروهای معاند نظام» به پنج سال حبس و دو سال اقامت اجباری در شهرستان بیرجند و منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه و منع فعالیت در فضای مجازی به مدت دو سال محکوم شده و بر مبنای اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» هم حکم یک سال حبس گرفته است. 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران صدور این حکم‌ها را محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ناتوانی حاکمیت در قبال تأمین مطالبات به‌حق معترضان، به سرکوب گسترده و بازگشت به دهه ۶۰ منجر شده است.

این شورا از مردم و فعالان حوزه‌های مختلف خواسته تا علیه این «ماشین سرکوب» صف‌آرایی کنند.

فشار بر معلمان در سراسر ایران همچنان ادامه دارد، آمار دقیقی از شمار معلمانی که از آغاز سال جاری و به ویژه در آستانه سال تحصیلی اخراج شده‌اند، هنوز در دست نیست.

در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ معلم را به‌خاطر فعالیت‌های صنفی‌شان بازداشت یا احضار کرده‌اند. حکم‌های صادرشده علیه معلمان برای فعالیت‌های صنفی شامل زندان، جریمه مالی، توقیف اموال، اخراج از کار و کسری حقوق بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.