ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مصرف سیگار در دختران نوجوان ۱۳۳ درصد افزایش یافته است»

مصرف سیگار در ایران ۷۰ درصد بیشتر شده است. این نسبت برای دختران نوجوان ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

دو مقام مسئول در ایران گفته‌اند سن مصرف سیگار در ایران باز هم کاهش یافته و گرایش به مصرف سیگار در دختران نوجوان رشد بیش از ۱۳۰ درصدی داشته است.

محمود حاجیلویی، دبیر اجتماعی و فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدرضا مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در سخنانی مشابه گفتند: «سن مصرف دخانیات در نوجوانان به ۱۳ سال رسید و در مصرف دخانیات در دختران رشد ۱۳۳ درصدی داشته است».

اردیبهشت ۱۴۰۲ جعفر جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای نخستین بار فاش کرده بود که سن مصرف سیگار در ایران به ۱۳ سال رسیده است. او گفته بود:

مصرف روزانه سیگار در بین زنان حدود ۱۹۰ درصد و در بین مردان ۴۶ درصد و در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال نیز در مردان ۱۹٬۶ و در زنان ۹۰٬۸۸ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر مصرف دخانیات در گروه سنی ۱۳ تا ۱۵ سال نیز ۱۳ درصد و مصرف سیگار در دختران نوجوان ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا مسجدی‌نیا هم سوم آبان با اتکاء بر آنچه که مطالعات و تحقیقات بهداشت جهانی عنوان کرد، از رشد ۷۰ درصدی مصرف سیگار خبر داد و گفت: حدود ۱۲ تا ۱۴ درصد جمعیت کشور سیگار مصرف می‌کنند و ۸۰ درصد هم سیگار نمی‌کشند.

او در باره شکاف شش تا هشت درصدی آماری که بیان کرد توضیحی نداد.

محمود حاجیلویی، دبیر اجتماعی و فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی هم با تکرار همین آمار، مصرف سیگار را «اعتیاد سبک» توصیف کرد و گفت: «در آینده اگر پیشگیری از مصرف دخانیات به خصوص در دختران را دنبال نکنیم، اعتیاد سنگین زیادی خواهیم داشت.»

تابستان امسال روزنامه خراسان به نقل از معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشته بود از هر ۱۰۰ دانش‌آموز ۲٬۱ درصد «معتاد هستند».

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر این آمار را مربوط به بررسی‌های سال ۱۳۹۵، یعنی هفت سال قبل دانسته و گفته بود الکل بیشترین میزان مصرف را در دانش‌آموزان دارد و پس از آن ماری‌جوانا، حشیش و شیشه قرار دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.