ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی آمریکا به مقر نظامی نیروهای نزدیک به سپاه قدس در سوریه

دو فروند جنگده اف-۱۵ آمریکایی، در واکنش به حملات شبه‌نظامیان نزدیک به سپاه قدس، یک مقر تسلیحاتی در شرق سوریه را بمباران کردند.

جنگنده‌های آمریکا در پاسخ به حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت سپاه قدس ایران، به یک پایگاه نظامی در شرق سوریه حمله کردند. تعداد تلفات احتمالی این حمله از سوی مقام‌های سوریه، ایران و یا آمریکا، اعلام نشده است.

شامگاه چهارشنبه ۸ اکتبر/ ۱۸ آبان، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای گفت که جنگنده‌های آمریکا تأسیساتی در شرق سوریه را که متعلق به شبه‌نظامیان مورد حمایت سپاه پاسدارن ایران است، هدف حملات خود قرار دادند.

این اقدام در تلافی حملات فزاینده‌ به پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه است که در چند هفته گذشته، افزایش پیدا کرده است. شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران از ۲۷ اکتبر تا کنون، دست‌کم ۴۰ بار به مقرهای نیروهای آمریکایی در منطقه حمله کرده‌اند.

حمله ۸ اکتبر را دو جت جنگنده اف-۱۵ آمریکا انجام دادند. پنتاگون گفت که هدف یک انبار تسلیحاتی مرتبط با سپاه پاسداران ایران بوده است. این دومین حمله آمریکا به مقرهای شبه‌نظامیان مورد حمایت سپاه پاسداران ایران در دو هفته گذشته است.

لوید جیمز آستین، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای در مورد حملات ۸ اکتبر گفت:

امروز به دستور پرزیدنت بایدن، نیروهای ارتش آمریکا یک حمله دفاعی به تاسیساتی در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شود، انجام دادند. این حمله توسط دو فروند اف-۱۵ آمریکایی علیه یک مرکز نگهداری سلاح انجام شد. این حمله دقیق دفاعی پاسخی به مجموعه‌ای از حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه توسط وابستگان سپاه قدس سپاه پاسداران است.

در بیانیه آستین آمده که آمریکا بالاترین اولویت را برای امنیت نیروها و همچنین امنیت منافع این کشور در منطقه خاورمیانه قائل است. بیانیه همچین می‌گوید که آمریکا اگر لازم باشد، اقدامات بیشتری هم برای محافظت از این منافع انجام خواهد داد:

ایالات متحده کاملاً آماده است تا اقدامات لازم بیشتری را برای محافظت از شهروندان و مقرهایمان انجام دهد. ما خواهان مخالفت با هرگونه تشدید تنش هستیم. پرسنل آمریکایی به انجام ماموریت‌های ضد داعش در عراق و سوریه ادامه خواهند داد.

سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون یک روز پیش از این گفته بود که بین ۱۷ اکتبر و ۷ نوامبر، نیروهای آمریکایی حداقل ۴۰ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند.

به گفته ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، در نتیجه این حملات، ۴۶ نیروی آمریکایی آسیب دیدند. آسیب‌ها از جمله شامل ضربه سر، زخم‌های جزئی مانند سوراخ شدن پرده گوش، وزوز گوش، و ضربه دیدن دست و پا بوده است. بیشتر این نیروها پس از حملات، به پست‌های خود بازگشتند اما دو نفر برای مراقبت بیشتر به بیمارستانی در آلمان منتقل شدند.

بیش از نیمی از حملات به مقر نیروهای آمریکای، پس از حمله ۲۶ اکتبر آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان نزدیک به سپاه، انجام شده است. این تشدید این حملات را نشان می‌دهد. در حمله ۲۶ اکتبر هم شرق سوریه هدف بود و جنگنده‌های آمریکایی به دو تاسیسات تسلیحاتی حمله کردند.

آستین در بیانیه‌ای پس از حملات ۲۶ اکتبر گفت که ایران می‌خواهد نقش خود را در این حملات پنهان و انکار کند اما «ما به آنها اجازه چنین کاری نمی‌دهیم». آن زمان هم آستین گفت که اگر حملات نیابتی ایران به نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه یابد، پنتاگون اقدامان بیشتری در واکنش انجام خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.