ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین مناظره جمهوری‌خواهان در غیاب ترامپ: یک صدا در حمایت از اسرائیل

سومین مناظره داوطلبان نامزدی انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا، چهارشنبه شب ۸ نوامبر در غیاب دونالد ترامپ برگزار شد. مسأله جنگ اسرائیل و حماس، آینده حق سقط جنین و نامزدی ترامپ در محور مناظره سوم قرار داشت.

سومین مناظره داوطلبان نامزدی انتخابات دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا، چهارشنبه شب ۸ نوامبر/ ۱۷ آبان برگزار شد.
مناظره سوم با حضور ران دسانتیس فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی کارآفرین ثروتمند، تیم اسکات سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی و نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی برگزار شد.

دونالد ترامپ که در نظرسنجی‌ها پیشتاز است همچون مناظره‌های پیشین حاضر به شرکت در این مناظره نشده بود. در نظرسنجی که اخیراً به صورت مشترک توسط نیویورک تایمز و کالج سیه‌نا صورت گرفته از میان شش ایالتی که در انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا سرنوشت‌ساز هستند، در پنج ایالت ترامپ از بایدن جلوتر است.
مسأله جنگ اسرائیل و حماس، آینده حق سقط جنین و نامزدی ترامپ در محور مناظره سوم قرار داشت.
مناظره کنندگان در زمینه حمایت از اسرائیل همگی اتفاق نظر داشته و یک صدا یهودستیزی را محکوم کردند، اما در زمینه حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در غزه حرفی زده نشد.
نیکی هیلی، تیم اسکات و کریس کریستی مانند اغلب جمهوری‌خواهان سنتی از کمک نظامی به اوکراین حمایت کرده و خواهان افزایش سرمایه‌گذاری در بخش نظامی شدند. ویوک راماسوامی اما نظر دیگری داشت و ضمن محکوم کردن یهودستیزی رئیس جمهوری یهودی اوکراین را نازی خواند.
ران دسانتیس از پاسخ دادن به پرسشی در مورد اوکراین طفره رفت و در پاسخ به سوال دیگری پیشنهاد داد مهاجران را اخراج کرده و به خاورمیانه بفرستند.

در مناظره سوم همچنین نام جمهوری اسلامی ایران به میان آمد و آن زمانی بود که حاضران در مورد حملات شبه‌نظامیان نیابتی به نیروهایی آمریکایی در منطقه صحبت می‌کردند. تیم اسکات سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی خواهان حمله هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع نظامی ایرانی‌ها شد. تیم اسکات گفت: «باید سر مار را قطع کنید، و سر مار در ایران است»

ثبت‌نام‌ و اعلام نامزدی به معنای حضور قطعی آنها در رقابت نهایی که پنجم نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود نخواهد بود و نامزدی این افراد نهایی نیست. نامزدها در طول سال آینده میلادی در رقابت‌های مقدماتی که از فوریه ۲۰۲۴ در ایالت‌ها برگزار می‌شود ابتدا باید درون حزب رقابت کنند تا در نهایت هر حزب نامزد نهایی را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند. تاکنون از حزب دموکرات چهار نفر و از حزب جمهوری‌خواه ۹ نفر وارد عرصه رقابت شده‌اند. دو نامزد هم به صورت مستقل قصد رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را دارند. در میان همه این افراد جو بایدن ر‌ئیس‌جمهوری فعلی و دونالد ترامپ ر‌ئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بیشترین بخت را برای نامزدی و رقابت در عرصه نهایی دارند.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.