ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از حمله پهپادی از خاک سوریه، اسرائیل به این کشور حمله کرد

ارتش اسرائیل گفت یک گروه از سوریه پهپاد پرتاب کرد و مدرسه‌ای در شهر ایلات واقع در جنوب اسرائیل را هدف قرار داد. ارتش اسرائیل به این حمله پاسخ داد.

ارتش اسرائیل نگفت که چه گروهی در سوریه این پهپاد را به سمت ایلات در کناره دریای سرخ پرتاب کرده است اما در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت سوریه را به‌طور کامل مسئول «هرگونه فعالیت تروریستی از خاک این کشور» می‌داند.

گزارشی مبنی بر تلفات احتمالی این حمله پهپادی که گفته می‌شود خسارت‌های جزئی به‌بار آورد، گزارش نشده است.

این حمله پهپادی به موج حملاتی که از زمان آغاز جنگ اسرائیل با شبه‌نظامیان حماس در غزه انجام می‌شود، می‌افزاید.

هفته گذشته نیز در روز پنج‌شنبه ۲۷ مهر / ۱۹ اکتبر پهپادهای متعلق به شبه‌نظامیان طرفدار ایران به پایگاه التنف ائتلاف بین‌المللی در سوریه در مرزهای عراق و اردن حمله کردند. این پایگاه عمده نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را در خود جای داده است.

جنبش حوثی‌های وابسته به ایران در یمن از ۲۴ مهر / ۱۶ اکتبر که جنگ اسرائیل و غزه آغاز شد حملات موشکی و پهپادی مکرری را علیه اسرائیل انجام داده است اما تمام موشک‌ها یا پهپادها یا سرنگون شده‌اند یا برشان کوتاه بوده است.

روز گذشته پنج‌شنبه ۱۸ آبان / ۹ نوامبر، حوثی‌ها که بخش‌هایی از یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را در دست دارند، اعلام کردند که موشک‌های بالستیک را به سمت اهدافی در اسرائیل شلیک کرده‌اند. سخنگوی نظامی این گروه گفت از جمله این حملات به شهر ایلات اسرائیل انجام شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که سامانه پدافند هوایی «آرو» موشکی را که به سمت خاک اسرائیل در نزدیکی دریای سرخ شلیک شده بود، رهگیری کرد و سامانه دفاعی پاتریوت نیز «هدف مشکوکی» را در صحرای جنوبی نقب رهگیری کرد.

اسرائیل نیروی دریایی خود را در دریای سرخ تقویت کرده است تا از سواحل جنوبی کشور محافظت کند. ایالات متحده آمریکا نیز قدرت دریایی قابل توجهی به منطقه اعزام کرده است.

ایلات دروازه تجاری اصلی اسرائیل از دریای سرخ است.

دانیل مولر، تحلیلگر شرکت امنیت دریایی بریتانیا (Ambrey) گفت حملات پهپادی روز پنج‌شنبه «اولین خسارت‌های تأییدشده در شهر ایلات از زمان آغاز درگیری‌های ۷ اکتبر است».

مولر افزود: «حماس و حوثی‌ها چندین راکت، موشک‌ کروز و پهپاد به سمت ایلات شلیک کرده‌اند.»

آب‌های اسرائیل توسط شرکت‌های بیمه دریایی منطقه‌ پرخطر محسوب می‌شود و هر کشتی ملزم به پرداخت حق بیمه بیشتر به‌دلیل خطر جنگ است که معمولاً هر هفت روز یک‌بار تجدید می‌شود.

منابع صنعتی می‌گویند حق بیمه‌ها برای این منطقه دریایی در هفته‌های اخیر ۱۰ برابر شده و ده‌ها هزار دلار به هر سفر افزوده شده است و این به معنای بیشتر شدن هزینه حمل و نقل دریایی است.

بندر اسرائیلی اشکلون در جنوب دریای مدیترانه که نزدیکترین بندر به غزه است، در هفته‌های اخیر بسته شده و دست‌کم یک نفتکش به ایلات تغییر مسیر داده است.

شرکت امنیت دریایی بریتانیا به مشتریان خود توصیه کرده است که همچنان می‌توانند از بندر اشکلون همچون بندر اشدود اسرائیل برای حمل و نقل تجاری استفاده کنند اما اقدامات حفاظتی بالستیک را در نظر بگیرند؛ از جمله اقدامات سخت‌افزاری وهمچنین کاهش جابه‌جایی‌های خدمه کشتی بر روی عرشه آن.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.