ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه سرگشاده خطاب به دبیرکل سازمان ملل:

«به حکم وجدان بشری ظرفیت‌های سازمان ملل برای خاموش کردن آتش جنگ در غزه را به کار گیرید»

مادران صلح ایران در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان اقدام عملی فوری این سازمان برای جلوگیری از کشتار مردم و برقراری آتش‌بس فوری در غزه شدند.

جناب آقای آنتونیو گوترش دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

سازمان ملل بنا بر مأموریت و مسئولیت هایی که پذیرفته و نامی که برخود نهاده است می باید در خدمت تمامی مردم، به ویژه ملت های کم قدرت و پیرامونی جهان باشد. اما در کمال تأسف مشاهده می شود که سازمان ملل توان ایستادگی در برابر حق ناعادلانه «وتو» که در انحصار و اختیار پنج کشور قدرتمند و طرفدار جنگ قرار داده شده است را ندارد. اکنون مردم جهان در دوران چالش‌ برانگیز و بسیار نگران‌ کننده‌ای به سر می برند. آمار پر شمار کشته شدن کارمندان سازمان ملل، خبرنگاران، پزشکان و امدادگران طی این یک ماه گذشته به دست ارتش اسراییل در تاریخ جنگ های یکصد سال اخیر جهان بی سابقه است. چنین کشتار بی رحمانه و سبعانه ای بی تردید جنگ علیه بشریت است. عالیجناب ما چگونه به کودکان و جوانان مان توضیح دهیم که سازمان ملل توان متوقف کردن جنگی که به گفته جنابعالی جنایت علیه بشریت است را ندارد. ما تردید نداریم دولت اسراییل با کمک های تسلیحاتی و پشتیبانی های سیاسی آمریکا و دولت های اروپایی، بی اعتنا به آتش خشم و نفرت ملت های جهان علیه جنگ و آپارتاید؛ بی باکانه مقدمات جنگ های وسیع تر در منطقه و جهان را تدارک می بیند. آقای دبیر کل ما نیز همچون شما باور داریم؛ هیچ یک از طرفین جنگ، بالاتر از قوانین بین المللی بشردوستانه نیستند. از این رو مصرانه از شما می خواهیم، به حکم وجدان بشری و مسئولیت انسانی تمامی ظرفیت های سازمان ملل در سراسر جهان را برای خاموش کردن آتش این جنگ خانمانسوز به کار گیرید.

جناب دبیر کل افکار عمومی جهانیان خواهان آتش‌بس فوری و قطع جنگ غزه است. به اتکا نیروی عظیم افکار عمومی صلح خواهان جهان زمینه های مناسب جهت رفع موانع و برچیده شدن محاصره جهت ارسال کمک های دارویی و غذایی به مردم جنگ زده و ستمدیده غزه را فراهم سازید.

جناب دبیرکل! اعتماد مردم جهان به سازمان ملل به عنوان نهاد حافظ صلح و امنیت جهان بطور جدی مورد خدشه قرار گرفته است . با پایان دادن جنگ و رفع محاصره غزه و خاتمه کشتار؛ اعتماد از دست رفته را ترمیم و بازسازی نمایید.

مادران صلح ایران
۲۴ آبان ۱۴۰۲

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.