ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بزرگترین حمله پهپادی به کی‌یف: روسیه ده‌ها پهپاد انتحاری ایرانی پرتاب کرد

پایتخت اوکراین در ساعات اولیه روز گذشته با حدود ۷۵ پهپاد «شاهد» ساخت ایران مورد حمله قرار گرفت. اعلام کردند که ۷۱ فروند آن را سرنگون کردند.

دولت اوکراین اعلام کرد که روسیه شدیدترین حمله پهپادی را از زمان آغاز حمله نظامی به این کشور انجام داده است.

در ادامه حملات پهپادی روسیه به اوکراین شنبه چهارم آذر/ ۲۵ نوامبر که گفته می‌شود آغاز حملات نظامی و تخریب زیرساخت‌ها در فصل سرد سال است، پنج نفر زخمی شدند.

ویتالی کلیچکو، شهردار، کی‌یف اعلام کرد که این پنج نفر از جمله یک کودک ۱۱ ساله بر اثر ریزش آوار زخمی شده‌اند.

در اثر حملات پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین نیز چندین ساختمان از جمله یک مهدکودک آسیب دید و حدود ۱۷ هزار نفر در منطقه کی‌یف برای چندین ساعت بدون برق ماندند.

بسیاری در اوکراین نگران آن‌ند که این حملات پهپادی می‌تواند آغاز یک کارزار طولانی حملات با هدف تخریب زیرساخت‌های انرژی در این کشور باشد.

پس از آن، میکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت که کی‌یف «هدف اصلی» این حملات بود.

هم‌چنین مقامات اوکراینی گفته‌اند که پایتخت در ساعات اولیه روز شنبه با حدود ۷۵ پهپاد «شاهد» ساخت ایران مورد حمله قرار گرفت و اعلام کرده‌اند که ۷۱ فروند آن را سرنگون کرده‌اند.

به گفته مقامات اوکراینی هواپیماهای بدون سرنشین از دو جهت مختلف وارد کی‌ف شده‌اند تا بتوانند بر پدافند هوایی پایتخت غلبه کنند.

در چند روز گذشته اولین برف بزرگ زمستانی در کی‌یف به زمین نشت و اگرچه دمای هوا در آخر هفته دوباره به بالای صفر رسید، اما هوای سردتر در روزها و هفته‌های آینده پیش‌بینی می شود. ادامه حملات روسیه با هدف تخریب زیرساخت‌های اصلی اوکراین می‌تواند وضع را برای ساکنین این کشور جنگ‌زده به مراتب بدتر از قبل کند.

در همین ارتباط، بریجت برینک، سفیر ایالات متحده در اوکراین، در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

در حالی‌که دمای هوا در اوکراین به زیر صفر می‌رسد، روسیه به طرز بدبینانه‌ای امواجی از پهپادهای ایرانی را برای حمله به پایتخت و کشور ارسال می‌کند.

الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی اوکراین روز دوشنبه ۲۲ نوامبر، در رابطه با از سرگیری حملات روسیه به اوکراین، به گاردین گفته بود که آن‌ها «در حال آماده شدن» هستند.

هم‌چنین این مقام ارشد اوکراینی اخیراً در سفری به لندن و در دیدار با مقامات ارشد امنیتی در مورد چگونگی محافظت از زیرساخت‌های اوکراین در برابر حملات روسیه در زمستان امسال گفت‌وگو کرده بود.

گاردین نوشته، چند روز پیش از حملات روسیه به اوکراین، اطلاعات دفاعی بریتانیا حدس می‌زد که مسکو موشک‌هایی را برای آماده‌سازی برای یک حمله بزرگ انباشته کرده است.

در بخشی از این گزارش اطلاعاتی آمده است:

روسیه از حدود دو ماه پیش از پرتاب موشک‌های کروز خود خودداری کرده و احتمالاً به او اجازه می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را ایجاد کند. اگر روسیه تلاش‌های سال گذشته برای نابودی زیرساخت‌های مهم اوکراین را تکرار کند، به احتمال زیاد از این موشک‌ها استفاده خواهد کرد.

موج حملات به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در اکتبر گذشته آغاز شد و چندین ماه نیز به طول انجامید. در این حملات بیش از ۴۰ درصد از ظرفیت این کشور را نابود کرد و نیز میلیون‌ها خانوار اوکراینی برای هفته‌ها در سردترین روزهای زمستان بدون برق و سوخت ماندند.

پیش‌تر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هشدار داده بود که اگر مسکو در سال جاری به حملات خود ادامه دهد، اقدامات تلافی‌جویانه انجام خواهد شد. زلنسکی گفته بود:

ما در حال آماده شدن برای حملات تروریستی به زیرساخت‌های انرژی خود هستیم و امسال نه تنها از خود دفاع خواهیم کرد، بلکه پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.