ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرکت «رضایت خودرو طراوت نوین» ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده است

مدیرعامل این شرکت اقرار کرده هشت هزار میلیارد تومان از دارایی حاصل از سرمایه‌گذاری مشتریان را از کشور خارج کرده است.

سپرده‌گذاران مال‌باخته شرکت رضایت خودرو طراوت نوین مدتها است که در مقابل نهادهای حکومتی تجمع می‌کنند تا شاید مسئولان دولتی اندوخته به یغما رفته‌شان را بازگردانند. استاندار قزوین اما ۱۵ آذر گفت مسئولان قضایی و امنیتی «در حال احصای دارایی و بدهی شرکت کلاهبردار هستند».

به گفته محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین، شرکت رضایت خودرو طراوت نوین «با عناوین مختلف ۱۲٬۵ هزار میلیارد تومان سرمایه جمع کرده» که ۶٬۵ هزار میلیارد تومان از آن را به عنوان سود به سپرده‌گذاران پرداخته است.

او شمار سپرده‌گذاران در این شرکت را «بالغ بر ۴۰ هزار نفر» اعلام کرد. پیش از این دادستان تاکستان مرداد ۱۴۰۲ همزمان با اعلام خبر بازداشت مدیر رضایت خودرو طراوت نوین از سرمایه‌گذاری حدود ۵۰ هزار نفر در این شرکت خبر داده بود.

به گفته مقام‌های قضایی، بستگان و نزدیکان این شرکت نیز با هدف جلوگیری از خروج آنها از کشور بازداشت شده‌اند.

شهریور امسال دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ۱۶۵ فقره پلاک ثبتی متعلق به این شرکت، مدیر عامل آن و بستگان او شناسایی و توقیف شده است. با گذشت حداقل سه ماه از توقیف اموال این شرکت اما هنوز برای تسویه با سرمایه‌گذاران مال‌باخته اقدام نشده است.

پرداخت سود ۸۰۰ میلیارد تومانی به یک سپرده‌گذار

به گفته استاندار قزوین شرکت رضایت خودرو طراوت نوین از ۳۵ هزار خودرویی که تحویل آن را تعهد کرده بود کمتر از ۲۰۰ خودرو به مشتریان تحویل داده است.

او همچنین فاش کرد اولین فردی که در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بیش از ۸۰۰میلیارد تومان سود گرفته است. اعلایی نام و میزان سرمایه‌گذاری این فرد را اعلام نکرد.

روزنامه ولایت قزوین پنجم آذر ۱۴۰۲ گزارش کرده بود: مدیرعامل این شرکت اقرار کرده است بیش از هشت هزار میلیارد تومان از دارایی حاصل از سپرده سرمایه‌گذاران را از کشور خارج کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.