ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایالات متحده: تهران در حمله حوثی‌ها به کشتی‌ها عمیقاً نقش دارد

سخنگوی حوثی‌ها در واکنش به اتهام‌های واشنگتن علیه تهران گفت:‌ «عجیب است همه‌چیز را به ایران نسبت‌دادن؛ انگار ایران بزرگترین قدرت دنیا باشد!»

ایالات متحده آمریکا با افزایش تهدیدها به استفاده از زور برای مقابله با حمله‌های حوثی‌های یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، تهران را متهم به نقش داشتن در این حمله‌ها کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید جمعه یکم دی / ۲۲ دسامبر اطلاعات مربوط به حمله‌های انصارالله یمن به کشتی‌های تجاری را علنی کرد؛ حمله‌هایی که به گفته خود حوثی‌ها در همبستگی با مردم فلسطین انجام می‌شود.

کاخ سفید مدعی شد که جمهوری اسلامی به حوثی‌ها پهپاد و موشک و اطلاعات تاکتیکی داده است.

آدریانه واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت:

ما می‌دانیم که ایران عمیقاً در برنامه‌ریزی عملیات‌ها علیه شناورهای تجاری در دریای سرخ نقش دارد. ما هیچ دلیلی نداریم باور کنیم که ایران در تلاش برای دور کردن حوثی‌ها از این حمله‌ها باشد.

بنا به آمار وزارت دفاع آمریکا، حوثی‌ها پس از حمله اسرائیل به باریکه تحت محاصره غزه تا کنون بیش از ۱۰۰ حمله موشکی و پهپادی انجام داده و ۱۰ شناور تجاری را هدف قرار داده است.

روزنامه‌ی آمریکایی وال استریت ژورنال با ارجاع به وزارت دفاع آمریکا گفت که واشنگتن مدعی ست ایران علاوه بر پهپاد و موشک، «اطلاعات در لحظه» برای این حمله‌ها در اختیار حوثی‌ها قرار داده است.

آمریکا برای مقابله با این حمله‌ها یک گروه ضربت با حضور ۲۰ کشور تشکیل داده و ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی. آیزنهاور را به خلیج عدن فرستاده است.

دولت جو بایدن در حال ارزیابی امکان حمله‌ی نظامی به حوثی‌ها در صورت ادامه حمله‌ها به شناورهای تجاری است. انصارالله یمن نیز متقابلاً تهدید کرده که هر گونه حمله‌ی آمریکا به حمله حوثی‌ها به شناورها و منافع و پایگاه‌های آمریکایی منجر خواهد شد.

یک سخنگوی حوثی‌ها درباره ادعاهای اخیر نقش ایران را تکذیب کرد و به وال استریت ژورنال گفت:

عجیب است همه‌چیز را به ایران نسبت‌دادن؛ انگار ایران بزرگترین قدرت دنیا باشد! ما تأسیسات اطلاعاتی داریم که در طی سال‌ها جنگ علیه ما، کارآمدی خودشان را نشان داده اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.