ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصرف زمین‌های کشاورزی بهائیان در روستای احمدآباد - گفت‌وگو با پدیده ثابتی

فرزاد صیفی‌کاران - پدیده ثابتی، سخنگوی جامعه جهانی بهائی به زمانه می‌گوید مصادره اموال و املاک بهائیان از یک‌سو راه درآمدی برای دولت ایران است و از سوی دیگر فشار بر جامعه بهائی است تا دست به تغییر باور خود بزنند و تغییر دین دهند.

بیش از ۲۰۰ مامور امنیتی و پلیس به همراه ماموران سازمان منابع طبیعی یک‌شنبه ۱۰ دی‌ به روستای احمدآباد در نزدیکی شهر ساری هجوم برده و حدود ۴۰ هکتار از زمین‌های متعلق به شهروندان بهایی را مصادره کردند. 

اکثر زمین‌های مصادره شده شهروندان بهایی، زمین زراعی است. این اقدام با مسدود کردن ورودی‌های روستای احمدآباد و همچنین ضبط تلفن‌های همراه ساکنان روستا برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی انجام شد.

جامعه جهانی بهائی مستقر در ژنو، ۱۴ دی ١۴٠٢ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد زمین‌های کشاورزی، شالیزارها و باغ‌های گردوی متعلق به خانواده‌های بهائی در روستای احمدآباد، یک منطقه کشاورزی سرسبز و حاصل‌خیز در استان مازندران، در هفته جاری توسط مأموران حکومت ایران به زور تصرف شده است و مأموران به نیابت از دولت مدعی مالکیت زمین‌ها شده‌اند.

جامعه جهانی بهائی در بیانه خود تاکید کرد که مأمورانی که جهت مصادره املاک بهائیان به روستای احمدآباد یورش بردند، «هیچ غرامت یا سند رسمی که این مصادره‌؜ها را توجیه کند» ارائه ندادند.

زمانه در مورد تشدید آزار و اذیت و سابقه تاریخی مصادره اموال و املاک بهائیان، با پدیده ثابتی، سخنگوی جامعه جهانی بهائی گفت‌وگو کرده است.

در ساندکلاد بشنوید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی املاک و زمین‌های شهروندان بهائی را مصادره می‌کند؛ روستاهای روشن‌کوه و ایول در سال‌های گذشته نیز شاهد سرکوب سیستماتیک بهائیان و مصادره املاک آنها بود.

در سال ۱۴۰۱ خانه‌های بهائیان در روستای روشن‌کوه واقع در استان مازندران تخریب شد و بسیاری از زمین‌های شهروندان این اقلیت مذهبی نیز مصادره شد. 

مرداد ماه سال جاری نیز املاک شماری از شهروندان بهائی ساکن سمنان به نفع «ستاد اجرایی امام» مصادره شد.

سال ۱۴۰۰ نیز دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران به مصادره اموال بهائیان روستای ایول را رای داد. در اتهامات وارد شده به شهروندان بهائی ساکن این روستا، آنها اعضای «فرقه ضاله» نامیده شدند. حکم دادگاه در پاسخ به شکایتی از سوی دبیر شورای نگهبان صادر شد که در آن احمد جنتی خواستار «واگذاری» زمین‌های مصادره شده به «مسلمانان روستا» شده بود. 

گفت‌وگوی زمانه با پدیده ثابتی را در سایت زمانه بشنوید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.