ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره جنوبی تحریم‌هایی علیه تولید تسلیحات کره شمالی اعمال کرد

به‌گفته وزارت امور خارجه کره جنوبی اهدافی که به‌تازگی در لیست سیاه تحریم قرار گرفته‌اند به‌طور عمده در قاچاق غیرقانونی سوخت در دریا دست داشته‌اند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی چهارشنبه ۲۸ دی/ ۱۷ ژانویه اعلام کرد که این کشور دو شخص، سه نهاد و ۱۱ کشتی مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی کره شمالی را تحریم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز اعلام تحریم‌ها چند روز پس از آن صورت گرفت که کره شمالی یک موشک جدید مافوق صوت با سوخت جامد و برد متوسط شلیک کرد. کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا این اقدام را به‌عنوان نقض جدی قطعنامه‌‌‌های شورای امنیت سازمان ملل محکوم کردند.

پیونگ یانگ همچنین اعلام کرده که با کنار گذاشتن برخی نهادهای دولتی که روابط بین دو کره را مدیریت می‌کردند و اعلام این که «جنوب» را کشوری جدا و دشمن می‌پندارد، از چندین دهه سیاست فرامرزی فاصله گرفته است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی گفت اهدافی که به‌تازگی در لیست سیاه تحریم قرار گرفته‌اند به‌طور عمده در قاچاق غیرقانونی سوخت در دریا دست داشته‌اند.

سئول که با یک بن‌بست طولانی در سازمان ملل مواجه است، به‌طور مستقل یا همراه با واشنگتن و توکیو به اعمال تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ روی آورده و به‌دنبال محدود کردن منابع مالی خود است.

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی این کشور رزمایش دریایی مشترک سه روزه خود را از روز دوشنبه با نیروهای آمریکایی و ژاپنی شامل ناو هواپیمابر آمریکایی کارل وینسون برگزار کرد تا به تهدیدهای کره شمالی پاسخ بهتری بدهد.

نمایندگان هسته‌ای سه کشور نیز قرار است روز پنج‌شنبه در سئول گفت‌وگو کنند.

رهبر حزب دموکرات، نیروی اصلی اپوزیسیون کره جنوبی که مدت‌هاست برای آشتی بین دو کره تلاش کرده است، روز چهارشنبه از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به‌دلیل توصیف کره جنوبی به عنوان «دشمن اصلی» انتقاد کرد.

یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی گفته است اقدام پیونگ یانگ یک اقدام سیاسی با هدف تقسیم جنوب بوده و هشدار داده است که هرگونه اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی با پاسخ‌هایی در «مقیاس چند برابر» مواجه خواهد شد.

کره شمالی یکشنبه ۲۴ دی/ ۱۴ ژانویه یک موشک جدید مافوق صوت با سوخت جامد و برد متوسط آزمایش کرد. 

خبرگزاری دولتی کره شمالی گفت که این آزمایش موشکی با هدف آزمودن قابلیت اطمینان موتورهای با سوخت جامد چند مرحله‌ای جدید، با رانش بالا و کلاهک کنترل‌شده مافوق صوت با برد متوسط انجام شد. به گفته این خبرگزاری این آزمایش موشکی تهدید امنیتی علیه کشورهای همسایه محسوب نمی‌شود.

بر اساس خبرگزاری دولتی کره شمالی این آزمایش در همان روزی انجام شد که هیئتی به رهبری چو سون هوی، وزیر امور خارجه این کشور برای گفت‌وگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به مسکو رفته بود. هدف این سفر تعمیق روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی بین دو کشور است و تا چهارشنبه ادامه دارد.

روسیه پس از جنگ در اوکراین روابط خود با کره شمالی را به‌طور فزاینده‌ای گسترش داده است و حتی کشورهای غربی می‌گویند پیونگ‌ یانگ تسلیحات در اختیار مسکو قرار می‌دهد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.