ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای اسرائیلی ۱۲ فلسطینی دیگر را در رفح کشتند

اسرائیل در حالی حملاتش را به رفح ادامه می‌دهد که دیوان بین‌المللی دادگستری پیشتر دستور به توقف این حملات داده بود. یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز در اعتراض به یک گزارش این وزارتخانه استعفا کرد.

در واپسین ساعات پنجشنبه ۳۰ مه / ۱۰ خرداد، نیروهای اسرائیلی دست‌کم ۱۲ فلسطینی را در شهر رفح در جنوب نوار غزه کشتند. درگیری میان نیروهای اسرائیلی و پیکارجویان حماس در چندین نقطه‌ی دیگر نوار غزه نیز ادامه داشته است.

اسرائیل یک روز پس از اعلام اینکه نیروهایش کنترل یک منطقه‌ی حائل در نزدیکی مرز نوار غزه و مصر و در نتیجه عملاً کنترل کل مرز زمینی غزه را به دست گرفته‌اند، حملاتش را به رفح شدت بخشید.

به گزارش رویترز، اسرائیل می‌گوید که تصرف این منطقه‌ی حائل راهی را که حماس از طریق آن سلاح به داخل نوار غزه وارد می‌کرده مسدود کرده است.

منابع درمانی در غزه می‌گویند در جریان حمله‌ی هوایی اسرائیل به مرکز شهر رفح، ۱۲ غیرنظامی فلسطینی کشته شدند. یک غیرنظامی فلسطینی دیگر در حمله‌ی هوایی به اردوگاه پناهجویان الشاطی در غرب شهر غزه در شمال نوار غزه کشته شد. شرکت مخابراتی Jawa نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که خطوط ارتباطی رفح قطع شده‌اند.

اسرائیل در حالی حملاتش را به رفح ادامه می‌دهد که دیوان بین‌المللی دادگستری پیشتر دستور به توقف این حملات داده بود.

از هفتم اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون، بیش از ۳۶هزار فلسطینی در حملات زمینی و هوایی اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند. به گزارش وزارت بهداشت غزه، فقط در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای اسرائیلی دست‌کم ۵۳ فلسطینی را کشته‌اند.

این دور از حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر آغاز شد، زمانی‌که نیروهای حماس با شکستن دیوار حائل و حمله به اسرائیل ۱۲۰۰ نفر را کشتند و ۲۵۰ نفر را به اسارت گرفتند. بسیاری پاسخ اسرائیل به عملیات حماس را «نامتناسب» و بر اساس موازین حقوق بین‌الملل، مصداق ارتکاب نسل‌کشی می‌دانند.

مقام وزارت خارجه‌ی آمریکا استعفا کرد

استیسی گیلبرت، مسئول اداره‌ی جمعیت، پناهجویان و مهاجرت وزارت خارجه‌ی ایالات متحده که هفته‌ی گذشته استعفا کرده بود روز پنجشنبه در توضیح دلیل این اقدام خود به گزارش دولت به کنگره اشاره کرد و گفت این گزارش «به دروغ» می‌گوید اسرائیل ورود کمک‌های بشردوستانه را به غزه سد نکرده است.

رویترز به نقل از گیلبرت که خود از کارشناسان فعال در تهیه‌ی این گزارش بود می‌نویسد: «راست و دروغ بسیار روشن است، و آنچه در آن گزارش آمده دروغ است.»

نهادهای سازمان ملل و گروه‌های امدادی بارها نسبت به خطرات و موانع توزیع کمک در نوار غزه شکایت داشته‌اند. بسیاری از این گروه‌ها می‌گویند اسرائیل از گرسنگی و قحطی به عنوان سلاح جنگی علیه مردم غزه استفاده می‌کند.

وزارت خارجه‌ی ایالات متحده در ماه مه یک گزارش ۴۶ صفحه‌ای طبقه‌بندی‌نشده به کنگره تقدیم کرد. این گزارش تأیید می‌کند که در دوره‌ی پس از هفتم اکتبر، اسرائیل با آمریکا و دیگر گروه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه «همکاری کامل نکرده است.»

با وجود این، گزارش وزارت خارجه می‌گوید این همکاری‌نکردن در حدی نبوده که قوانین ایالات متحده را نقض کند و بنابراین، لازم نیست صادرات تسلیحات آمریکایی به اسرائیل مسدود شود.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که درباره‌ی مسائل پرسنل وزارتخانه اظهارنظری نمی‌کند اما وزارتخانه از تنوع نظرات استقبال می‌کند. او در ادامه «اتهام‌ها» را «بی‌پایه» خواند و افزود: «ما دولتی نیست که داده‌ها را دستکاری کنیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.