ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور سوم مذاکرات گروه‌های فلسطینی در چین برگزار خواهد شد

پیشتر دو دور گفت‌وگوی دیگر میان گروه اسلام‌گرای حماس و گروه ملی‌گرای فتح در چین و روسیه برگزار شده بود. منابع آگاه با مذاکرات بخت توافق برای اداره‌ی متحد سرزمین‌های فلسطینی را پایین دانستند.

در ۲۴ ساعت گذشته در جریان حملات اسرائیل به مرکز نوار غزه دست‌کم ۷۵ نفر کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری قطری الجزیره، این حملات عمدتاً اردوگاه‌های پناهجویی بُریج و مغازی و محلات شرق دیر البلح را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، بیمارستان الاقصی، تنها مرکز درمانی فعال در آن منطقه گفته که رسیدگی به این شمار قربانیان در توانش نیست.

همزمان اسرائیل اعلام کرد به استفاده از بازداشتگاه نظامی «سدی تیمان» که فلسطینی‌های بازداشت‌شده در جریان جنگ غزه آن‌جا زندانی شده بودند پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های دادگستری اسرائیل گفته‌اند که گروه‌های حقوق بشری به آنچه سوء استفاده از زندانیان در آن بازداشتگاه خوانده‌اند اعتراض کرده‌اند.

دادستان‌های اسرائیل به دادگاه عالی این کشور گفته‌اند که زندانیان این بازداشتگاه به‌تدریج به بازداشتگاه‌های دائمی منتقل خواهند شد. این انتقال هم‌اکنون آغاز شده است.

آنر هلمن، دادستان اسرائیلی در پاسخ به توماری که «انجمن حقوق مدنی در اسرائیل» تهیه کرد می‌گوید که ۷۰۰ زندانی به یک بازداشتگاه نظامی در کرانه‌ی باختری منتقل شده‌اند و ۵۰۰ نفر دیگر نیز در هفته‌های آتی منتقل خواهند شد.

به گفته این مقام اسرائیلی، درباره‌ی وضعیت ۲۰۰ نفر دیگری که همچنان در سدی تیمان باقی می‌مانند بعداً تصمیم‌گیری خواهد شد.

گروه‌های فلسطینی در چین گفت‌وگو خواهند کرد

رویترز همچنین خبر داد که در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد / اوایل تیر) گفت‌وگوهایی میان دو گروه فلسطینی حماس و فتح در چین برگزار خواهد شد.

پیشتر دو دور گفت‌وگوی دیگر میان گروه اسلام‌گرای حماس و گروه ملی‌گرای فتح در چین و روسیه برگزار شده بود.

این مذاکرات در میانه‌ی مذاکرات بین‌المللی بر سر آتش‌بس در غزه برگزار خواهد شد. یکی از نقاط پرتنش مذاکرات آتش‌بس حکمرانی بر نوار غزه در دوره‌ی پس از جنگ است که موضوع گفت‌وگوهای گروه‌های فلسطینی نیز خواهد بود.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه در حماس نوشته که این گروه اسلام‌گرا خواستار ایفای نقش سیاسی در شکل‌دادن به نظم دوره‌ی پس از جنگ در نوار غزه است.

این منبع می‌گوید که حماس می‌داند که نمی‌تواند عضو هیچ حکومت فلسطینی دارای تأیید بین‌المللی باشد.

با این‌همه، به گفته‌ی همین منبع و یک مقام دیگر حماس به نام باسم نعیم، این گروه از فتح می‌خواهد که با یک دولت تکنوکرات جدید برای کرانه‌ی باختری و نوار غزه به عنوان بخشی از یک توافق سیاسی بزرگتر موافقت کند.

نعیم که در دور قبلی گفت‌وگوها در چین مشارکت داشت می‌گوید «ما راجع به شراکت سیاسی و وحدت سیاسی برای ایجاد ساختاری جدید در فلسطین صحبت می‌کنیم.» نعیم می‌افزاید: «مطالبه‌ی اول حماس این نیست که در دولت باشد یا نه و ما این را پیش‌شرط مصالحه نمی‌دانیم.»

رویترز به نقل از منابع آگاه با گفت‌وگوها نوشته که اختلافات میان دو گروه باعث شده که بخت توافق برای اداره‌ی متحد سرزمین‌های فلسطینی پایین باشد.

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا نیز با هرگونه نقش‌آفرینی حماس در اداره‌ی غزه پس از جنگ مخالفند.

به نوشته‌ی رویترز، دولت‌های غربی از اداره‌ی نوار غزه به دست نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ای از حکومت خودگردان حمایت می‌کنند.

حکومت خودگردان یک واحد سیاسی فلسطینی تحت رهبری محمود عباس است که با اختیارات محدود سرزمین‌های فلسطینی در کرانه‌ی باختری رود اردن را اداره می‌کند. حکومت خودگردان در سطح بین‌المللی به‌عنوان نماینده‌ی فلسطینی‌ها شناخته می‌شود و از ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا کمک‌های امنیتی دریافت می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • alefmimmim

    چه عکس با مسمایی جغدی نشسته بر ویرانه‌ها!

  • alefmimmim

    ..... جغدی به نام خامنه‌ای....