ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده مرزبانی انتظامی از درگیری مسلحانه در مرزهای جنوب شرق خبر داد

احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی انتظامی بار دیگر از درگیری با یک «گروهک» که او «تروریستی» خواند، در مرزهای جنوب شرق خبر داد و اعلام کرد که ضمن ممانعت از ورود آن‌ها به داخل کشور، مقادیر قابل توجهی مواد منفجره و غیره کشف شده است.

این مقام نظامی گفت که «با توجه به حساسیت‌های ایام پیشِ‌رو در کشور، اعضای گروهک تروریستی به‌منظور اقدامات خرابکارانه قصد ورود به کشور از طریق مرزهای شهرستان سراوان را داشتند که با هوشیاری و تیزبینی مرزبانان انتظامی در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند».

گودرزی بدون اشاره به زمان وقوع درگیری و هم‌چنین نام گروهی که با نیروهای نظامی ایران درگیر شد، افزود: «در این درگیری سنگین مسلحانه که با هوشیاری و شجاعت مرزبانان دلاور همراه بود، بر اثر آتش سنگین مرزداران تعدادی از این گروهک تروریستی زخمی شدند و با متواری شدن از ورود آنها به کشور ممانعت شد.»

به گفته او نیروهای نظامی ایران در جریان این درگیری «مقادیر قابل‌توجهی مواد منفجره C۴، یک فتیله باروتی، ۱۳ عدد چاشنی الکترونیکی، یک عدد مدار الکترونیکی، ۱۵ عدد باطری قلمی، تعداد یک دستگاه دوربین سلاح ام ۱۶، یک تیغه خشاب و ۲۵۱ عدد تیر جنگی کلاشینکف، ۸ عدد تیر کلت، ۵ عدد نارنجک جنگی ساخت کشور آمریکا، یک عدد نارنجک ۴۰ تیکه و یک دستگاه ارتباطی بی‌سیم» کشف کردند.

پیش از این نیز دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، پنج‌شنبه ۲۴ خرداد در حاشیه «نمایشگاه کشفیات یازدهمین مرحله از طرح رعد انتظامی» گفته بود:

عملیات‌های منسجمی از ابتدای هفته تاکنون در راستای اجرای مرحله یازدهم طرح رعد انتظامی سیستان و بلوچستان اجرا کردند که در این راستا سه هزار و ۷۸ نفر انواع متهم در سطح استان دستگیر شدند، هشت باند سازمان یافته متلاشی شده و دو نفر از عوامل اصلی گروهک تروریستی جیش‌الظلم در استان به هلاکت رسیده‌اند‌.

گروه جیش‌العدل تاکنون به این خبرها واکنشی نشان نداده است.

جیش‌العدل گروه مسلح مخالف حکومت ایران از جمله گروه‌هایی است که می‌گوید برای دفاع از حقوق بلوچ‌ها در ایران مبارزه می‌کند.

جندالله دیگر گروه مسلح مخالف جمهوری اسلامی ایران است که خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان اعلام می‌کند.

ایران این گروه‌ها را تروریست و اشرار می‌خواند.

درگیری میان سازمان جیش‌العدل که خود را یک سازمان اسلام‌گرا معرفی می‌کند و نظامیان جمهوری اسلامی طی یک سال اخیر افزایش یافته است.

این گروه ۱۶ فروردین سال جاری به چند مقر نظامی و انتظامی در شهرهای راسک و چابهار حمله کرده بود. ایران به بهانه مقابله با جیش‌العدل دی ۱۴۰۲ با پهپاد مناطق از بلوچستان پاکستان را هدف قرار داد. پاکستان نیز این حمله را بی پاسخ نگذاشت.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران، سخنگوی فراجا و خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ طی سه مرحله کشته شدن حداقل ۱۲ تن از نیروهای نظامی و شبه نظامی حکومت را تایید کردند.

مقام‌های نظامی و امنیتی ایران بارها از دستگیری «گروه‌های تروریستی» و متلاشی کردن این گروه‌ها به ویژه در جنوب شرق کشور خبر داده‌اند، اما درگیری‌های نظامی در سال‌های اخیر همواره در سیستان و بلوچستان ادامه داشته است.

استان سیستان و بلوچستان در سه دهه گذشته محل درگیری نیروهای نظامی جمهوری اسلامی و مخالفان بوده است. هم‌چنین در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران و هم‌مرز با پاکستان، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.