ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه فعال کارگری را هر کدام به دو سال حبس محکوم کردند

شعبه دوم دادگاه انقلاب شهریار، محمد ایران‌نژاد، مرتضی صیدی و نصراله امیرلو، سه تن از فعالان کارگری را به اتهام «تلاش برای ایجاد تشکل کارگری» هر کدام به دو سال زندان محکوم کرده است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی فعالان کارگری را در جهت سرکوب بیشتر هم‌چنان با پرونده‌سازی‌های امنیتی و صدور احکام سنگین زندان مجازات می‌کند.

بنا بر گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران دادگاه انقلاب شهریار محمد ایران‌نژاد، نصرالله امیرلو و مرتضی صیدی، فعالان کارگری را هر کدام به دو سال حبس محکوم کرده است.

بر اساس حکمی که اخیراً صادر و روز شنبه دوم تیرماه به این فعالان کارگری ابلاغ شده، هر سه نفر بابت اتهام «تشکیل گروه با عنوان اتحادیه کارگری به قصد برهم زدن امنیت کشور» به زندان محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های محمد ایران‌نژاد، مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲، در شعبه دوم دادگاه انقلاب شهرستان شهریار واقع در استان تهران برگزار شده است.

در جلسه دادگاه این سه فعال کارگری با حضور وکلای خود از جمله عرفان کرم‌ویسی در برابر اتهام «تشکیل گروه کارگری به قصد برهم زدن امنیت کشور» به دفاع از خود پرداختند.

آن‌ها ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ با دریافت ابلاغیه‌‌ای به دادسرای ناحیه ۳۳ تهران احضار شده بودند. محمد ایران نژاد در تاریخ پنجم تیرماه ۱۴۰۱، جهت تحمل دوران محکومیت دو سال و ۹ ماه حبس خود از بابت پرونده‌ای دیگر راهی زندان اوین شد. این فعال که در جریان آتش سوزی زندان اوین به همراه شماری از زندانیان به زندان رجایی شهر منتقل شده بود، اسفندماه سال ۱۴۰۲ از این زندان آزاد شد.

مرتضی صیدی و نصرالله امیرلو، ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند. امیرلو ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و صیدی یک هفته بعد در ۱۹ اردیبهشت با سپردن وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شدند.

بازداشت، احضار و صدور احکام زندان فعالان کارگری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در حالی صورت می‌گیرد که از آغاز سال جاری اعتراض‌های کارگران و بازنشستگان پرشمار و مستمر بوده است.

در ایران سندیکاها و نهادهای کارگری مستقل اجازه فعالیت ندارند و فعالان کارگری مستقل همواره زیر فشار سرکوب، بازداشت و پیگرد قرار دارند.

نسبت دادن اعتراض‌های کارگری به «دشمنان» و گروه‌های سیاسی مخالف جمهوری اسلامی یکی از ابزارهای حکومت برای سرکوب تشکل‌های مستقل و فعالان کارگری است. حسن سعیدی، رضا شهابی و داوود رضوی، سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و کیوان مهتدی، مترجم مدافع حقوق کارگران را به همین بهانه از اردیبهشت ۱۴۰۱ در زندان حبس و در یک سناریو امنیتی به پنج تا شش سال زندان محکوم کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.