ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرسش زمانه

شیوا عاملی‌راد در پاسخ به زمانه: «مسائل اجتماعی جامعه حتی در شعار‌های عوام‌فریبانه انتخاباتی هم جایی ندارند»

نماینده روابط بین‌الملل شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان معتقد است هر شش نامزد انتخابات پیش‌رو با رقابت درون طبقاتی در تلاش‌ هستند بقای نظام را تضمین کنند.

شیوا عاملی‌راد، نماینده روابط بین‌الملل شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و عضو تشکل مریوان کردستان، در گفت‌و‌گو با زمانه از سه منظر به انتخابات ۱۴۰۳ می‌پردازد: رهبری، کاندیدای انتخابات، و البته مردم و تشکل‌های صنفی-مدنی.

به زعم این فعال زنان و صنفی معلمان کردستان، قدرت مطلق‌گونه ولایت فقیه همه نهاد‌ها و روابط اجتماعی را برای بازتولید خود به خدمت می‌گیرد. این قدرت نه فقط از ترمیم مشروعیت ناتوان است بلکه اساساً نیازی به کسب مشروعیت نمی‌بیند و به همین ترتیب، شش کاندیدای انتخابات پیش‌رو خود را صراحتاً کارگزار قدرت مطلق معرفی می‌کنند و هریک به شیوه خود و با رقابت درون طبقاتی در تلاش‌ هستند بقای نظام را تضمین کنند.

عاملی راد می‌گوید:

لاجرم مسائل اجتماعی و واقعی جامعه نظیر استثمار و فقر مضاعف، سرکوب سیاسی، مناسبات جنسیتی و مرکز-حاشیه اساساً یا جایی در گفتار انتخاباتی ندارند یا به شکل عوام‌فریبانه و خدوش وارد ادبیات کاندیداها می‌شود. صحبت‌کردن پزشکیان به زبان کوردی در همان حال که آتش‌زدن زاگرس در کردستان را مسکوت می‌گذارد نمونه‌ای است از ادغام ایدئولوژیک مسائل اجتماعی در سیاست.

در پایان شیوا عاملی‌راد از نقش سازمان‌های مدنی و تشکل‌های صنفی به‌عنوان «لایه‌های دفاعی برای محافظت از جامعه» نام می‌برد که با جامعه رابطه درونی و پیوند ارگانیک و متقابل دارند. جعل لوگوی شورای هماهنگی صنفی معلمان و صدور بیانیه‌های جعلی ازسوی جمهوری اسلامی نشان می‌دهد چطور نظام در انتخابات پیش‌رو درصدد کشان افراد پای صندوق‌های رأی از طریق این تشکل‌ها است.

ویدئوی کامل سخنان شیوا عاملی‌راد را در یوتیوب زمانه ببینید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در همين زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.