ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بزرگترین بحران گرسنگی در جهان: نیمی از مردم سودان غذای کافی ندارند

جنگ داخلی بی‌پایان در سودان این کشور را به بحران شدید گرسنگی کشانده است. به‌گفته سازمان ملل در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر در سودان از گرسنگی رنج می‌برند و هیچ راه حلی در چشم‌انداز نیست.

سازمان ملل متحد پنج‌شنبه ۷ تیر / ۲۷ ژوئن با انتشار گزارشی اعلام کرد که جنگ میان ارتش سودان و شبه‌نظامیان نیروهای پشتیبانی سریع (FSR)، این کشور را به کشوری با بزرگترین بحران گرسنگی در جهان تبدیل کرده است.

شبکه‌ای با بیش از ۲۰ دولت‌، نهاد‌ سازمان ملل و سازمان‌ غیردولتی که از استانداردهای علمی برای ارزیابی گرسنگی در جهان استفاده می‌کنند، این گزارش را در اختیار «برنامه جهانی غذا» (WFP)، وابسته به سازمان ملل قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، وضعیت مواد غذایی در سودان با سرعت نگران‌کننده‌ای بدتر شده است و نسبت به قبل از شروع درگیری‌های مسلحانه در آوریل ۲۰۲۳، حدود ۱۴ میلیون نفر در این کشور بیشتر از گرسنگی حاد رنج بردند.

این گزارش می‌افزاید در حال حاضر ۲۶ میلیون نفر در سودان از گرسنگی رنج می‌برند؛ نیمی از جمعیت این کشور به اندازه کافی غذا ندارند و حدود ۷۵۵ هزار نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند.

این وضعیت به‌ویژه در خارطوم، پایتخت سودان که زمانی یکی از پر جنب‌وجوش‌ترین کلان‌شهرهای آفریقا بود، و در منطقه غربی دارفور، برجسته است و مردم در جنگ بی‌دفاع مانده‌اند.

«برنامه جهانی غذا» می‌گوید اما بحران سراسر سودان را تحت تأثیر قرار داده است. در ایالت الجزیره، که پیش از این سبد غذایی سودان محسوب می‌شد حدود ۳۰۰ هزار نفر از قحطی رنج می‌برند.

خشونت‌ها سبب توقف عرضه مواد غذایی به بخش‌های بزرگی از کشور شده است. طرفین درگیری‌ها همچنین از ارسال کمک به مردم گرسنه جلوگیری می‌کنند.

گروه‌های امدادی و کارشناسان ۱۰ ماه پس از جنگ داخلی سودان هشدار داده بودند که این کشور با گرسنگی شدید مواجه است و این وضعیت بدتر خواهد شد.

سازمان ملل نیز آن زمان تخمین می‌زد که حدود ۱۸ میلیون سودانی در سطحی اضطراری با گرسنگی دست‌ به‌ گریبان‌اند.

سیندی مک کین، مدیر اجرایی «برنامه جهانی غذا» هم پیش از این هشدار داده بود که بحران غذایی در سودان می‌تواند به «بزرگترین بحران انسانی تاریخ» تبدیل شود.

جنگ سودان ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ بین نیروهای وفادار به عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش این کشور و محمد حمدان داگلو، فرمانده شبه‌نظامیان «پشتیبانی سریع» و معاون پیشین البرهان آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.