ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جیمز دیوید ونس کیست؟

فارغ التحصیل دانشگاه ییل، تفنگدار دریایی سابق، نویسنده رمان «مرثیه هیلی بیلی» و کسی که روزگاری ترامپ را «احمق» خوانده بود در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یار انتخاباتی و معاون ریاست‌جمهوری رقابت می‌کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا که بار دیگر درانتخابات ریاست جمهوری رقابت می‌کند، جی‌دی‌ونس را به عنوان یار انتخاباتی خود معرفی کرد. با معرفی ونس به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری اینک او در مرکز توجه‌ها قرار گرفته است. اما جیمز دیوید ونس، سناتور ۴۰ ساله جمهوری‌خواه از ایالت اوهایو کیست؟

کودکی، جوانی و تحصیلات

ونس متولد و بزرگ شده در ایالت اوهایو است. همانطور که در خاطرات پرفروش او «مرثیه هیلی بیلی» که سال ۲۰۱۶ منتشر و سپس تبدیل به فیلم شد آمده، کودکی او در فقر و دشواری گذشت.

مادر ونس با اعتیاد به مواد مخدر درگیر بود و او بخش عمده‌ای از سالهای کودکی و نوجوانی‌اش را با مادربزرگش گذراند.

ونس پس از پایان دبیرستان سال ۲۰۰۳ به تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و و در عراق نیز خدمت کرد.

ونس سال ۲۰۰۹ با لیسانس علوم سیاسی و فلسفه از دانشگاه اوهایو فارغ التحصیل شد و بعد در دانشگاه ییل حقوق خواند.

سال ۲۰۱۶ کتاب مرثیه هیلی بیلی را که بر اساس خاطرات و زندگی پر از بحران خانوادگی‌اش بود نوشت. این کتاب بلافاصله پرفروش شد و چندین جایزه گرفت. به دنبال موفقیت کتاب و اوایل سال ۲۰۱۷ ونس مدتی شبکه خبری سی‌ان‌ان حضور پیدا می‌کرد. سال ۲۰۲۰ فیلمی بر اساس کتاب ونس و با همان عنوان ساخته شد.

 ورود به دنیای سیاست عقاید سیاسی و دینی

ونس پس از پایان تحصیل در مدرسه حقوق، مدتی برای سناتور جان کورنین کار کرد. اما فعالیت جدی او به عنوان سیاستمدار سال ۲۰۲۲ و پس از آن آغاز شد که تیم رایان، نماینده سابق دموکرات‌ها را در انتخابات ۲۰۲۲ سنای آمریکا شکست داد و به سنا راه یافت.

جی دی ونس تفنگدار دریایی ۲۰۰۳
جی دی ونس تفنگدار دریایی ۲۰۰۳

سیاست داخلی و خارجی

ونس را به عنوان راست جدید می‌شناسند؛ نوعی از محافظه‌کاری که بسیاری از دیدگاههای سنتی جمهوریخواهان را رد می‌کند.

ونس موافق اعمال تعرفه در تجارت و مخالف دخالت آمریکا در جنگ و نزاع‌های خارجی، به ویژه اوکراین و روسیه است.

ونس از کمک مالی به اسرائیل در جنگ فعلی اسرائیل و حماس حمایت می‌کند.

در زمینه ایران، او مخالف حمله نظامی به ایران است. ونس اکتبر ۲۰۰۳ در برنامه «فیس د نیشن (Face the Nation)» در شبکه خبری «سی بی اس» گفته بود از اعمال زور بیشتر علیه ایران حمایت نمی‌كند و با آن مخالف است. با اين حال پس از اعلام خبر قرار گرفتن نامش به عنوان یار انتخاباتی ترامپ در مصاحبه‌ای به شبکه خبری فاکس گفت که با دکترین ترامپ موافق است و ضمن ستودن دستور ترامپ در زمینه صدور اجازه برای ترور قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران گفت:

«اگر می‌خواهید به ایرانی‌ها مشت بزنید، محکم بزنید.»

در زمینه سیاست داخلی او مخالف کاهش مزایای «تأمین اجتماعی» (برنامه فدرال بیمه سالمندان و افراد از کار افتاده) است. با این وجود در برخی موارد مواضع ونس نزدیک و یا منطبق بر مواضع جمهوری خواهان سنتی است.

ونس مخالف پایان دادن خودخواسته به بارداری است و در مواردی تلویحاً گفته است که از ممنوعیت فدرال برای «بعد از ۱۵ هفته بارداری» حمایت می‌کند، اما در عین حال معتقد است، قوانین در این رابطه باید برعهده ایالت‌ها گذاشته شود. او مخالف مجاز دانستن ازدواج همجنسگرایان در سطح فدرال است و با اختصاص یارانه یا بودجه به عمل‌های تغییر جنسیت هم موافق نیست.

زندگی شخصی

اوشا ونس، همسر ونس که او هم تحصیلات حقوقی دارد، آمریکایی هندی تبار است. ونس با همسرش در دانشگاه ییل آشنا شد و یکسال پس از فارغ التحصیلی ازدواج کردند. ونس و همسرش سه فرزند دارند.

عقاید مذهبی

ونس خداباوری بود که در مراسم کلیسای مسیحی تبشیری محافظه‌کار که شاخه‌ای از پروتستان است شرکت می‌کرد. او حوالی سال ۲۰۱۶ نسبت به کلیسای کاتولیک تمایل پیدا کرد و در نهایت به پیروان این کلیسا پیوست. ونس اوت سال ۲۰۱۹ طی مراسمی در کلیسایی در سینسیناتی اوهایو غسل تعمید داده‌ شده و رسماً کاتولیک شد.

رابطه با ترامپ 

ونس سال ۲۰۱۶ آشکارا از ترامپ انتقاد می‌کرد. او حتی ترامپ را احمق و «هیتلر آمریکایی» نامیده بود که مضر است و او را با «هروئین» مقایسه کرده بود و گفته بود برای طبقه کارگر سفید آمریکایی، «هروئین فرهنگی» است.

در هر صورت امروز لحن و عقیده ونس نسبت به آن زمان تغییر کرده است. ونس زمانی که برای ورود به سنا سال ۲۰۲۲ رقابت میکرد تمام توییت‌های بحث برانگیزش را پاک کرد و از کارهایی که ترامپ در زمان ریاست جمهوری اش انجام داده تعریف کرد. او توانست حمایت ترامپ را در رقابت‌های انتخاباتی سنا جلب کند و اکنون یکی از وفادارترین متحدان ترامپ است. 

جی دی ونس سناتور جمهوری خواه پرتره رسمی ۲۰۲۳
جی دی ونس، سناتور جمهوری خواه پرتره رسمی ۲۰۲۳

معاونت رییس جمهوری ایالات متحده به چه دردی می خورد؟

جواب این سوال را بیش از دو قرن پیش، جان آدامز در نامه‌ای به همسرش داده است.

جان آدامز به عنوان اولین معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده و بعدتر دومین رئیس‌جمهوری این کشور، سال ۱۷۹۳ و زمانی‌که معاون جورج واشنگتن بود، در نامه ای به ابیگیل همسرش شغل خود را چنین توصیف کرد:

ناقابل‌ترین شغلی که تا کنون بشر اختراع کرده یا به مغزش خطور کرده: نه می‌توانم کار خیر انجام دهم و نه شر...

معاون باید شخصی باشد که رییس جمهوری به سادگی با او کار کند. این فرد همچنین باید از محبوبیت در میان عموم برخوردار باشد که به انتخاب رییس جمهوری کمک کند.

معاون رئیس‌جمهوری پس از رئیس‌جمهوری دومین مقام ارشد دستگاه اجرایی دولت فدرال ایالات متحده است. در صورت مرگ یا استعفای رییس جمهوری معاون جایگزین او خواهد شد. معاون رئیس‌جمهوری همچنین اختیار ریاست در جلسه‌های سنای آمریکا را دارد، اما تنها در حالتی حق رای دارد که آرای سنا به صورت مساوی ۵۰–۵۰ باشد و در این صورت معاون با رای خود این تساوی را خواهد شکست و حرف آخر را خواهد زد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۵ آبان ۱۴۰۳ / پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. جمهوری‌خواهان رسماً دونالد ترامپ را نامزد خود در این انتخابات معرفی کردند. ترامپ روز شنبه ۱۴ ژوئیه مورد سوءقصد قرار گرفت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عزراعیل

    ما همه افسانه ایم ! + پرودگار خودش جور می‌کنه برای خالق در جهان ممنوعه دایی بزرگ ترامپ آمریکا !!

  • رسول خدایی واحد

    محتاجیم به حُش دایی دونالد ترامپ آمریکا !!

  • A3EILM2S2Y @ $$$ €

    التماس دعا داشتن به حُش !! + تا ببینیم بیل کلینتون دلش چی میخواد !!! (کم فست فود و بستنی سفارش بدید بچه مردم هم دلش میخواد دایی ترامپ جوان)

  • AB

    تمامی این سیاستمداران حزب جمهوریخواه آمریکا هیچ نیستند جز مشتی آخوند کُت کراواتی. بلانسبت، مشتی آخوند کت کراواتی ***. هیچ دست کمی از آخوندا ندارن.

  • خانه برای حراج !

    دعوا و جدل سر 45 هزار میلیارد USDT-T نظامی و و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هست دایی پرزیدنت عزیز نه پرزیدنت شدن دایی دونالدئین ترامپ !!!

  • BIT - MUUN

    تازه !! آب ، غذا ، دارو ، لباس و امکانات و اسلحه رایگان با استاندارهای بین الملل و با مجوز رئیس پلیس شهر و کشور خودتون و ... اگر تفنگدار بوده چطور نمیدونسته !؟؟!