ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو رسانه آمریکایی: ایران طرح‌های فعالی برای ترور ترامپ دارد ـ تهران: به دنبال مجازات «قضایی» او هستیم

مقام‌های جمهوری اسلامی می‌گویند، ترامپ را «جنایتکار» می‌دانند ولی رویه‌های حقوقی و قضایی را برای مجازات او دنبال می‌کنند. دو رسانه آمریکایی بی‌آنکه ترور ناموفق اخیر را مرتبط با ایران بدانند از مجموعه اطلاعاتی سخن گفته‌اند که وجود طرح‌های پشت‌پرده تهران برای کشتن ترامپ را افشا می‌کنند.

دو رسانه آمریکایی پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده آمریکا به نقل از منابعشان در دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا نوشته‌اند که ایران به صورت فعال به دنبال اجرای طرح‌هایی برای کشتن ترامپ بوده است.

در تازه‌ترین گزارش، نشریه پولیتیکو بامداد چهارشنبه ۲۷ تیرماه/ ۱۷ ژوئیه نوشت که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده شواهد زیادی دریافت کرده است که نشان می‌دهد ایران احتمالاً در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در ماه نوامبر به طور فعال بر روی توطئه‌هایی برای کشتن ترامپ کار می‌کند.

دو مقام ارشد آمریکایی به این رسانه گفته‌اند که دولت بایدن اطلاعاتی را از منابع مختلف، از جمله منابع انسانی، درباره تهدیدات تهران علیه ترامپ جمع‌آوری کرده است.

پس از آنکه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران در بامداد ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ با فرمان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد، مقام‌های جمهوری اسلامی بر مجازات همه عوامل این ترور و از جمله ترامپ تأکید کردند.

گرچه در تریبون‌های غیررسمی جمهوری اسلامی از «انتقام سلیمانی» و «کشتن ترامپ» سخن به میان می‌آید ولی در سطح رسمی، جمهوری اسلامی می‌گوید مجموعه‌ای از «اقدامات حقوقی» را برای پیگیری کشته شدن سردارش در دستور دارد. جمهوری اسلامی به صورت عمومی در مورد طرح‌های ترورهای خارج از کشورش که بیشتر مخالفان داخلی را هدف قرار می‌دهد، به صورت شفاف سخن نمی‌گوید.

مقام‌های امنیتی که منابع پولیتیکو در گزارشش بوده‌اند اکنون می‌گویند که در ماه‌های اخیر مجموعه داده‌هایشان در مورد برنامه‌های تهران برای ترور ترامپ افزایش یافته است و مقامات به نیات تهران اطمینان بیشتری پیدا کرده‌اند. آن‌ها همچنین گفتند که ممکن است در هفته‌های آینده تلاش‌های بیشتری علیه ترامپ انجام شود.

سی‌ان‌ان، دیگر رسانه آمریکایی هم روز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه/ ۱۶ ژوئیه گزارش داده بود که قبل از اقدام نافرجام توماس متیو کروکس، ۲۰ ساله، برای ترور رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در تجمع انتخاباتی روز شنبه در پنسیلوانیا، ایالات متحده اطلاعاتی در مورد توطئه ایران برای ترور ترامپ دریافت کرده بود.

همزمان با انتشار این دو گزارش، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش‌ها پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ را تکذیب کرد.

کنعانی تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران در پیگرد قضایی ترامپ به دلیل نقش مستقیم او در ترور قاسم سلیمانی مصمم است، اما «هرگونه مداخله در حمله مسلحانه اخیر علیه ترامپ و یا ادعاها در مورد قصد ایران برای چنین اقدامی را قویاً رد می‌کند و چنین ادعاهایی را دارای اهداف و انگیزه‌های مغرضانه سیاسی می‌داند».

پیش از این هم دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در پاسخ به این اتهامات، اعلام کرد «اتهامات بی‌اساس و مغرضانه» است.

در بیانیه دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل چنین آمده است:

از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که به‌خاطر صدور دستور ترور سردار قاسم سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.

علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم که برای حضور در دو نشست در نیویورک به سر می‌برد، شامگاه سه‌شنبه در مصاحبه با فرید زکریا در برنامه جی‌پی‌اس مشابه همین روایت را تکرار کرد و گفت که ایران به دنبال تعقیب قضایی ترامپ است و نقشی در ترور او نداشته است.

منابع اطلاعاتی سی‌ان‌‌ان و پولیتیکو و کاخ سفید هم فعلاً وجود مدارکی که ترور روز شنبه را مرتبط با ایران بداند، رد کرده‌اند.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره گفت:

ما مکرراً و به طور مداوم به افکار عمومی و کنگره در مورد وجود این تهدیدها اطلاع داده‌ایم. ما بارها در بالاترین سطوح با مقام‌های دولتی برای ایجاد و اجرای یک پاسخ جامع به این تهدیدات ملاقات کرده‌ایم. ما منابع فوق‌العاده‌ای را برای تهیه اطلاعات بیشتر درباره این تهدیدها، ایجاد اختلال در افراد درگیر در این تهدیدها و هشدار مستقیم به ایران تدارک داده‌ایم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوبالت‌میس

    بدون شک تهدیدی نیستم برای کشور سفید !!

  • USDT-R

    پنج میلیارد تومان هست ! دو میلیارد و 300 میلیون به حساب ترامپ بقیه پول هم با کسر مالیات و غیره به صورت رمز غرز قابل فروش به حساب کیف پول خودم !! پنج میلیون هم به حساب فردی که داره پیام من رو میخونه و می‌دونه دوباره چه خبر نباید باشه !!!

  • رئیس

    ارتش ایالات متحد آمریکا دست نشانده همون سازمان ملل متحد هست !! دو تا موشک هم بخوره سر خودشون اونقدر هُش نیان به یک مقام دولت و حکومت که فقط ژست قهرمانانه کم داشته برای مسریحه ها بگیره در همون دخمه !!!