ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نظرسنجی

بحران اقلیمی در ایران: شما چه فکر می‌کنید؟ 

شما درباره بحران اقلیمی در ایران و نقش سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی چه فکر می‌کنید؟ بحران زیست‌محیطی چه قدر اضطراری است؟ و مهمترین بحران‌های زیست‌محیطی در جغرافیای ایران کدامند؟ برای پاسخ‌ به این سوال‌ها در نظرسنجی زمانه شرکت کنید.

موضوع نظرسنجی جدید زمانه «بحران زیست‌محیطی» است.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

گرمایش زمین، بحران آب، سیل‌‌ها و خشکسالی‌ها، فرسایش و فرونشست خاک، آلودگی‌های نفتی، صنعتی و شیمیایی و بحران‌های زیست‌محیطی دیگری دامن‌گیر سرزمین ایران نیز شده‌اند. ایران در فلاتی خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و تغییرات اقلیمی نیز بر شدت و حدت این بحران‌ها به‌ویژه بحران خشکسالی در ایران افزوده است. در کنار تغییرات اقلیمی که در سراسر جهان در حال وقوع است، حکمرانی در ایران با سیاست‌گذاری‌ها و مدیریت ناپایدار و استثمارگرانه منابع طبیعی در ایجاد یا شدت بخشیدن به بحران‌های اقلیمی در ایران نقش مهمی ایفا کرده است. سیاست‌گذاری‌های حاکمیت جمهوری اسلامی عمدتا بر نتایج کوتاه‌مدت و سودآوری نهادهای دولتی، شبه‌نظامی و شبه دولتی استوار بوده و پایداری و بقای زیست‌بوم و سلامت شهروندان ساکن ایران را به خطر انداخته است.

نمونه‌های حکمرانی‌ بد حاکمیت جمهوری اسلامی بسیارند: سدسازی‌های بی‌رویه، آلودگی هوا، تاکید بی‌رویه بر خودکفایی در کشاورزی و فرسودن خاک، فرونشست زمین، تغییر بی‌رویه کاربری زمین و تخریب جنگل‌ها، کشاورزی و دامداری صنعتی و ناپایدار، مدیریت نادرست آب و خشکی دریاچه‌ها و تالاب‌ها، تاسیس کارخانه‌های صنعتی و آلوده‌کننده و آب‌بر در مناطق خشک و کم آب، کوه‌های پسماند و تولید بی‌رویه پلاستیک‌های بازیافت‌ناپذیر، عدم سرمایه‌گذاری در حوزه سوخت‌های تجدیدپذیر مثل پنل‌های خورشیدی و …  

همزمان حاکمیت در سال‌های گذشته کنشگران زیست‌محیطی جامعه مدنی و بومیان نیز مانند کنشگران مدنی دیگر زیر فشارهای امنیتی بوده‌اند. با وجود این، کنشگری‌های زیست‌محیطی در ایران ادامه و گسترش یافته است.

شما درباره بحران اقلیمی در ایران و نقش سیاست‌گذاری‌های حاکمیتی چه فکر می‌کنید؟ بحران زیست‌محیطی چه قدر اضطراری است؟ و مهمترین بحران‌های زیست‌محیطی در جغرافیای ایران کدامند؟

در نظرسنجی جدید «زمانه» می‌خواهیم آراء و نظرهای شما را در این رابطه جویا شویم.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

تا عصر دوشنبه ۲۲ مرداد برابر با ۱۲ اوت فرصت دارید در این نظرسنجی شرکت کنید.

پنل نظرسنجی «زمانه» می‌خواهد با رجوع مستقیم به شما دیدگا‌ه‌های مختلف‌تان را در مورد مسئله‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتاب دهد.

پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را از طریق  panel@radiozamaneh.com با ما در میان بگذارید.

نتیجه آخرین نظرسنجی‌های زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • A3EILM2S2Y # €€€ .

    گوش کن ! داره اوضاع بدتر و بدتر میشه !! پاشو بریم !!!