ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مایکروسافت: هکرهای جمهوری اسلامی در انتخابات آمریکا مداخله می‌کنند

به گزارش پژوهشگران مایکروسافت هکرهای ایرانی کارزارهای نفوذی خود را با هدف تشدید قطب‌بندی‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا افزایش داده‌اند.

پژوهشگران شرکت مایکروسافت در گزارشی که جمعه ۱۹ مرداد / ۹ اوت منتشر کردند نوشتند که جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خود را برای مداخله در انتخابات ماه نوامبر آمریکا و تقویت قطبی‌سازی جامعه سیاسی این کشور از جمله از طریق هکرهای خود و وب‌سایت‌های خبری جعلی با هدف تقویت چپ و راست افراطی، افزایش داده است.

بنا به این گزارش، شبکه‌های خبری ساخت ایران شامل وب‌سایتی می‌شود که در ماه اکتبر به نام Nio Thinker راه‌اندازی شد. این وب‌سایت پیش از آغاز انتشار مقاله‌هایی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر جنگ اسرائیل و حماس تمرکز داشت.

براساس گزارش مرکز تحلیل تهدیدها در مایکروسافت، این وب‌سایت خود را چپ لیبرال جلوه می‌دهد و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را با الفاظ تند خطاب می‌کند.

در کنار آن یک وب‌سایت دیگر با چهره‌ای محافظه‌کار با نام Savannah Time راه‌اندازی شده است که درباره سیاست‌های جمهوری‌خواهان و مسائل مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ می‌نویسد.

گزارش می‌گوید برخی از این سایت‌ها از هوش مصنوعی برای سرقت محتوای وب‌سایت‌های ایالات متحده استفاده می‌کنند.

Nio Thinker خود را «مکانی برای خبرها و تحلیل‌های روشنگر و پیشگام که وضعیت موجود را به چالش می‌کشد» معرفی کرده است، در حالی که Savannah Time خود را «بازتاب‌دهنده ارزش‌های محافظه‌کارانه» جلوه می‌دهد.

کلینت واتس، مدیر مرکز تحلیل تهدیدها در مایکروسافت در پستی نوشته است:

آن‌ها زمینه را برای کارزارهای نفوذ در موضوعات مرتبط با انتخابات فراهم کرده‌اند و در تلاشی آشکار برای برانگیختن جنجال یا تحت تأثیر قرار دادن رأی‌دهندگان به‌ویژه در ایالت‌هایی که رقابت‌های انتخاباتی نزدیک و نوسانی است، شروع به فعال کردن این کارزارها کرده‌اند.

واتس هشدار داد که از ماه مارس، گروه دیگری مرتبط با ایران در پوشش فعالان سیاسی و اجتماعی پست می‌گذارد و ممکن است این پست‌ها به عامل ارعاب و تحریک تبدیل شود.

مایکروسافت گفته است گروه دیگری که به سپاه پاسداران وابسته است در ماه ژوئن یک ایمیل فیشینگ به حساب یکی از مشاوران کارزار انتخاباتی آمریکا ارسال کرده است. به‌گفته مایکروسافت این ایمیل حاوی پیوند به وب‌سایتی بود که  از آن طریق می‌شد ایمیل‌های دیگر را هدف رهگیری قرار داد. سخنگوی این شرکت گفت فاش نخواهد کرد که آیا این حمله موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

یک گروه هکری دیگر هم تلاش کرده به حساب کاربری یکی از مقام‌های محلی آمریکا در منطقه‌ای که رأی‌دهندگان مردد بسیارند، دسترسی پیدا کند.

مایکروسافت گفت انتظار دارد فعالیت حکومت ایران در ماه‌های آینده تشدید شود.

ماه گذشته، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کردند که ایران از شخصیت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد اختلاف و تحقیر دونالد ترامپ استفاده می‌کند.

 ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا نیز دخالت کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در بیانیه‌ای به رویترز گفته است که قابلیت‌های سایبری جمهوری اسلامی «دفاعی و متناسب با تهدیدهایی است که با آن مواجه است» و هیچ برنامه‌ای برای انجام حملات سایبری ندارد.

این نمایندگی در پاسخ به ادعاهای موجود در گزارش مایکروسافت افزود: «انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک موضوع داخلی است و ایران در آن دخالتی ندارد.»

مایکروسافت در گزارش خود از دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق حساب‌هایی در شبکه‌های تلگرام و اکس/توئیتر نیز پرده برداشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.