ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش شمار کشته‌شدگان حمله گسترده روسیه به اوکراین

این حمله‌ها یکی از سنگین‌ترین حملات هوایی از ابتدای جنگ تاکنون بود و زیرساخت‌های اوکراین را هم هدف قرار داد. اوکراین خواستار رویکردی مشترک برای دفاع هوایی شد و از بلاروس خواست تا نیروهای خود را از مرز خارج کند.

خبرگزاری رویترز بعد از ظهر دوشنبه ۵ شهریور / ۲۶ اوت اعلام کرد که در پی حملات گسترده روسیه به اوکراین در این روز، شمار قربانیان تأییدشده تاکنون به پنج نفر افزایش یافته است؛ از جمله یک مرد ۶۹ ساله در منطقه زاپروژیا. در این حملات چندین نفر نیز زخمی شدند. پیش از این گفته می‌شد که در این حملات چهار نفر کشته شده‌اند.

اوکراین می‌گوید، روسیه در حمله اخیر خود از بیش از ۱۰۰ موشک و حدود ۱۰۰ پهپاد استفاده کرده است که شامل پهپادهای شاهد ایران نیز می‌شود.

به‌گفته کی‌یف، در مجموع ۱۵ منطقه تحت‌تأثیر این حملات قرار گرفتند و زیرساخت‌های انرژی در حداقل سه منطقه مورد حمله قرار گرفته است. برق و آب در چندین بخش از کی‌یف هم قطع شد. کار بازسازی در مناطقی که برق در آن‌ها قطع شده است در حال انجام است.

وزارت دفاع روسیه در مسکو اعلام کرد که این حملات به زیرساخت‌های اوکراین انجام شده است و تمامی اهداف مورد نظر هدف قرار گرفتند.

گفته می‌شود که در جریان این حملات یک پهپاد نیز وارد حریم هوایی لهستان شده است. فرماندهی عملیات نیروهای مسلح لهستان پس از این حملات در شبکه ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که هواپیماهای این کشور و متحدانش به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین حملات روز دوشنبه روسیه را یکی از بدترین حملات از زمان آغاز تهاجم روسیه در فوریه ۲۰۲۲ دانست.

با توجه به حملات اخیر، کی‌یف خواستار تلاش و همکاری مشترک با همسایگان اروپایی خود برای واژگون ساختن موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده توسط روسیه و همچنین رفع محدودیت در قابلیت‌های دفاع دوربرد اوکراین از جمله در خاک روسیه شد.

روز گذشته (یکشنبه) وزارت خارجه اوکراین گزارش داد که بلاروس در حال جمع کردن نیروهای خود در مرز اوکراین است. واحدهای جدید ارتش بلاروس با تانک، توپخانه و پدافند ضدهوایی در منطقه گومل واقع در مرز مستقر شده‌اند.

الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس اعلام کرده بود که نیروهای خود را تقویت خواهد کرد زیرا اوکراین نیروهای بیشتری را در مرز مستقر کرده است. وزارت خارجه اوکراین از دولت مینسک خواست که تحت فشار روسیه «اشتباه‌های غم‌انگیزی» مرتکب نشود زیرا کی‌یف هیچ اقدام خصمانه‌ای علیه مردم بلاروس برنامه‌ریزی نکرده است.

در سوی دیگر روسیه نیز از کشته شدن پنج غیرنظامی در حمله اوکراین به بلگورود خبر داد. یکشنبه شب روسیه حملات موشکی و پهپادی به اوکراین کرد و ظاهراً چندین روزنامه‌نگار غربی در این حملات مجروح شدند. رویترز شامگاه یکشنبه مرگ یک مشاور امنیتی این خبرگزاری را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.