ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حملات هوایی اسرائیل به سوریه چندین نفر کشته شدند

حملات هوایی اسرائیل به یک مرکز تسلیحات شیمیایی در ریف حماه صورت گرفته است که گفته می‌شود در آن مستشاران نظامی ایرانی مستقر بودند.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) دوشنبه ۱۹ شهریور / ۹ سپتامبر گزارش داد که در حملات متعدد اسرائیل به مصیاف در ریف حماه واقع در مرکز سوریه، دست‌کم ۱۴ نفر کشته شدند.

این حملات در ساعات پایانی روز یکشنبه رخ داد.

دو منبع اطلاعاتی منطقه گفتند که یک مرکز تحقیقاتی نظامی بزرگ برای تولید تسلیحات شیمیایی واقع در نزدیکی مصیاف چندین بار مورد هدف قرار گرفت. گفته می‌شود که تیمی از مستشاران نظامی ایرانی که در تولید تسلیحات شرکت دارند، در این مرکز نظامی مستقر بودند.

اسرائیل به روال حملات همیشگی به سوریه هیچ اظهارنظر رسمی‌ای در باره این حملات نکرده است.

از زمان حملات ۷ اکتبر گروه حماس به غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی، اسرائیل حملات خود را به اهداف شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه افزایش داده و همچنین به پدافند هوایی ارتش سوریه و برخی از نیروهای سوری نیز حملاتی انجام داده است.

یک منبع نظامی به خبرگزاری سانا گفت:

«حوالی ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه یکشنبه، دشمن اسرائیلی از سمت شمال غرب لبنان تهاجم هوایی کرد و شماری از پایگاه‌های نظامی در منطقه مرکزی [سوریه] را هدف قرار داد».

این منبع بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: «سامانه‌های پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله و تعدادی از آن‌ها را ساقط کردند.»

رسانه‌های رسمی سوریه گفته‌اند که اسرائیل ۱۵ بار به منطقه مرکزی سوریه حمله کرده است.

یک مقام بهداشت محلی به سانا گفت که در این حملات ۴۳ نفر زخمی شده‌اند که حال شماری از آن‌ها وخیم است.

رسانه دولتی سوریه همچنین گزارش داد که این حملات باعث دو آتش‌سوزی شده است و آتش‌نشان‌ها در تلاش‌اند که این آتش‌سوزی‌ها را خاموش کنند.

در یکی از حملات بحث‌برانگیز به سوریه از زمان آغاز جنگ غزه که گفته می‌شود کار اسرائیل بود، کنسولگری ایران در ۱۳ فروردین / یکم آوریل سال جاری بمباران شد. حمله‌ای که در آن حداقل ۱۳ نفر از جمله محمدرضا زاهدی، فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه، محمدهادی حاجی رحیمی، معاون او، حسین امان‌اللهی، مهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقا‌بابایی و علی صالحی روزبهانی، دیگر اعضای سپاه قدس کشته شدند.

محمدرضا زاهدی ارتباط نزدیکی با حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رسا

    زمان صدام کردستان ایران را بمباران شیمیایی کرد و صحنه‌های فجیعی از این بمباران به جا ماند کودکان در کنار مادرانشان با پیکری ظاهرا سالم ولی بی‌جان افتاده بودند آن زمان این بمباران با محکومیت وسیع جهانی و هم ایران روبرو شد ضمن اینکه صدام هم به سزای عملش رسید حال همین جمهوری اسلامی دست به ساخت زرادخانه عظیم بمب‌های شیمیایی در سوریه زده است بدون کوچکترین عکس العمل جهانی .!باید گفت به راستی جایزه حقوق بشر را علی رغم کشتار ۱۰ ماهه در غزه به اسرائیل تعلق می‌گیرد که مرکز تولید مرگبارترین سلاح ضد بشری ایران درسوریه را با خاک یکسان نموده