ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در انفجار دستگاه‌های ارتباطی حزب‌الله لبنان صدها نفر کشته و به‌شدت مجروح شدند

گفته می‌شود اسرائیل با هک پیجرهای اعضای حزب‌الله لبنان آن‌ها را منفجر کرده است. خبرگزاری‌های داخل ایران از زخمی‌شدن سفیر ایران در لبنان خبر داده‌اند. از دمشق نیز خبرهایی مبنی بر انفجار پیجرها منتشر شده است.

روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور / ۱۷ سپتامبر صدها نفر از اعضای حزب‌الله در جنوب لبنان و حومه جنوبی بیروت بر اثر انفجار پیجرهایی که از آن‌ها برای برقراری ارتباط استفاده می‌کردند، به‌شدت مجروح شدند.

خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که «پس از انفجار پیجرها با استفاده از فن‌آوری پیشرفته، ده‌ها مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند.» برخی رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی شمار مجروحان را بیش از یک‌هزار نفر گزارش کرده اند.

شبکه الجزیره در آخرین گزارش خود به نقل از وزیر بهداشت لبنان از کشته شدن ۱۱ نفر از جمله یک دختر بچه هشت ساله در انفجار دستگاه‌های ارتباطی اعضای حزب‌الله خبر داد و شمار زخمی‌ها را سه هزار نفر اعلام کرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

«پیجر» یا «پی‌جو» دستگاه قابل‌حملی است که از آن برای دریافت پیام‌های متنی (حرف و عدد) و شنیداری با کمک امواج رادیویی استفاده می‌شود. با پیجر تنها می‌توان پیام را دریافت کرد و فرستادن پیام به آن با تلفن انجام می‌شود.

خبرگزاری‌های فارس، مهر، دانشجو و کانال سپاه پاسداران از زخمی شدن مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان در جریان این انفجارها خبر داده‌اند. خبرگزاری فارس نوشته است: «سفیر ایران به بیمارستان منتقل شده و تحت مراقبت قرار دارد.»

ساعتی بعد خبرهای از انفجار پیجرها در دمشق، پایتخت سوریه نیز منتشر شد.

شبکه الجزیره انفجار پیجرهای اعضای حزب‌الله را «تحولی بزرگ در جنگ جاری بین اسرائیل و حزب‌الله» عنوان کرده و افزوده است که پیجرهای مورد استفاده حزب‌الله هک و سپس منفجر شده‌اند.

بزرگترین نقص امنیتی

الجزیره گفته که این «یک نقص امنیتی بزرگ است» و حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان چند ماه پیش از نیروهای خود به‌ویژه آن‌هایی که در خط مقدم در امتداد مرز جنوبی لبنان با اسرائیل هستند، خواسته بود تا استفاده از تلفن‌های هوشمند را متوقف کنند، زیرا اسرائیل فن‌آوری نفوذ به آن‌ها را دارد. این در حالی است که حزب‌الله برای جلوگیری از رهگیری ارتباطات اعضای خود توسط اسرائیل، به‌شدت به پیجرها متکی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجارهای همزمان در جنوب لبنان، شرق این کشور و در حومه جنوبی بیروت رخ داده است.

صلیب سرخ لبنان اعلام کرده است که بیش از ۳۰ آمبولانس این نهاد در انتقال مجروحان در مناطق مختلف شرکت کرده‌اند.

اکثر مراکز درمانی جنوب لبنان، محله ضحیه و بقاع پذیرای مجروحان بوده‌اند و از مردم خواسته‌شده که از اهدای خون دریغ نکنند.

وزارت بهداشت لبنان شمار مجروحان را زیاد اعلام کرد و از همه بیمارستان‌ها در مناطق مختلف لبنان خواست تا در حالت آماده‌باش حداکثر بمانند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: «وزارت بهداشت از همه شهروندانی که دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم دارند درخواست می‌کند تا زمانی که روشن نشده است چه اتفاقی افتاده، از آن‌ها دوری کنند».

این گزارش با اطلاعات تازه به‌روز شده و عنوان آن تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.