ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران نفر در هند با از سرگیری اعتصاب پزشکان راهپیمایی کردند

پس از ازسرگیری اعتصاب پزشکان و فراخوان تظاهرات جدید به دلیل تجاوز و قتل یک همکارشان، ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های یکی از بزرگترین شهرهای هند تجمع کردند.

در دو روز گذشته، هزاران نفر در کلکته و دیگر مناطق هند به خیابان‌ها آمده‌اند تا در حمایت از پزشکانی که به‌دلیل قتل و تجاوز به یکی از همکاران‌شان اعتصاب کرده‌اند، دست به تظاهرات بزنند.

پزشکان و کادر درمان هم پس از کشف بدن خونین همکار ۳۱ ساله‌شان در بیمارستانی دولتی در کلکته، به منظور اعتراض به کمبود امنیت در محیط‌های کاری و عدم تحقق وعده‌های دولت ایالت بنگال غربی برای بهبود امنیت بیمارستان‌ها، مجدداً اعتصاب کردند.

چه کسی کشته شده است؟

اعتراضات کنونی به ماجرای تجاوز و قتل یک پزشک زن در ماه اوت ۲۰۲۴ برمی‌گردد.

یک پزشک کارآموز ۳۱ ساله، روز ۱۹ مرداد/۹ اوت در محل کار خود در یک کالج دولتی پزشکی در کلکته، مورد تجاوز قرار گرفت و سپس به قتل رسید. این زن‌کشی زمانی رخ داد که این پزشک کارآموز پس از یک شیفت کاری طولانی و بعد از صرف شام به اتاق سمینار رفته و در آنجا در حال استراحت بوده است. جسد این پزشک جوان با حالت کبود و مجروح پیدا می‌شود و کالبد شکافی تجاوز جنسی و قتل را تأیید کرده است.

این حادثه باعث خشم و اعتراض سراسری در هند شد، به‌ویژه به دلیل افزایش خشونت علیه پزشکان و کمبود امنیت در بیمارستان‌ها.

این پزشک قربانی در شرایطی وحشیانه کشته شد، و پلیس یک مظنون را در ارتباط با این قتل بازداشت کرده است. با این حال، این قتل باعث جلب توجه عمومی به مسئله خشونت علیه زنان و امنیت کادر درمانی شد، و پزشکان برای چندین هفته اعتصاب کرده و درخواست امنیت بیشتر در محیط کار کردند. با وجود برخی تغییرات دولتی، از جمله اخراج مقامات ارشد، پزشکان همچنان معترض‌اند و می‌گویند که وعده‌های دولت برای بهبود امنیت اجرایی نشده است.​

پزشکان ماه گذشته پس از چند هفته اعتصاب، به‌صورت محدود به کارهای اورژانسی بازگشته بودند، اما به دلیل عدم اجرای تغییرات موردنظرشان، دوباره از کار دست کشیدند.

ماهیت وحشتناک این تجاوز و قتل با تجاوز گروهی و قتل یک زن جوان در اتوبوس دهلی در سال ۲۰۱۲ مقایسه شد که هفته‌ها اعتراضات سراسری را نیز برانگیخت.

دادخواهی ادامه می‌یابد

تظاهرات روز گذشته با حضور هزاران نفر از اقشار مختلف جامعه برگزار شد و پزشکان اعلام کردند که اعتراضات تا زمان اجرای عدالت برای همکارشان ادامه خواهد داشت.

با نزدیک شدن به جشنواره بزرگ مذهبی دورگا پوجا در کلکته، معترضان قصد دارند از این مناسبت برای افزایش آگاهی و اعتراض به خشونت علیه زنان استفاده کنند.

مقامات ایالت بنگال تاکنون تغییراتی در ساختارهای دولتی و قضایی انجام داده‌اند، از جمله اخراج رئیس پلیس شهر و برخی مقامات وزارت بهداشت. با این حال، پزشکان معتقدند که این اقدامات کافی نبوده و قول‌های دولت برای بهبود امنیت بیمارستان‌ها همچنان اجرایی نشده است

هزاران نفر از اقشار مختلف شامگاه سه‌شنبه یکم اکتبر/ ۱۰ مهر برای یک راهپیمایی اعتراضی بزرگ به آن‌ها پیوستند و بسیاری پرچم سه‌رنگ هند را حمل کردند و برخی تا بامداد چهارشنبه بیرون ماندند.

ریمجیم سین‌ها، ۲۹ ساله، سازمان‌دهنده تظاهرات، در این راهپیمایی به خبرگزاری فرانسه گفت:

ما می‌خواهیم این پیام را ارسال کنیم که اعتراضات ما تا زمانی که عدالت محقق نشود، پایان نخواهد یافت.

کلکته چند روز تا شروع جشنواره‌ای که به افتخار دورگا پورجا، الهه جنگجوی هندو، بزرگ‌ترین جشن مذهبی سالانه شهر برگزار می‌شود، فاصله دارد.

خشونت علیه زنان باید متوقف شود

ده‌ها گروه جامعه مدنی که از درخواست‌های پزشکان برای اعتراض‌های عمومی حمایت می‌کنند و گفته‌اند که از این فرصت برای پایان دادن به خشونت علیه زنان استفاده خواهند کرد.

با افزایش احتمال برگزاری تظاهرات‌ بیشتر در روزهای آینده، یک مقام ارشد پلیس به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری فرانسه گفت که بیش از ۲۵۰۰ افسر اضافی در اطراف کلکته در آماده‌باش هستند.

قربانی حمله ماه اوت مطابق با قوانین هند در توصیف جرایم به عنوان «قربانی خشونت جنسی» شناسایی نشده است.

پدر این پزشک کشته شده در راهپیمایی روز سه‌شنبه شرکت کرد و به خبرگزاری فرانسه گفت که خانواده‌اش هنوز دو ماه پس از مرگ او «ویران» هستند.

او گفت: «روح دخترم تا زمانی که به عدالت نرسد آرام نمی‌گیرد.»

پزشکان ماه گذشته برای مدت کوتاهی به وظایف محدود در بخش‌های اورژانس بازگشته بودند، اما با سرپیچی از دستور دادگاه عالی هند در سپتامبر برای بازگشت کامل به کار، دوباره دست به اعتصاب زدند.

آن‌ها می گویند که وعده‌های دولت ایالتی برای ارتقای روشنایی، دوربین‌های مدار بسته و سایر اقدامات امنیتی در بیمارستان‌ها محقق نشده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.