ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با تیراندازی سربازان مکزیکی شش مهاجر کشته شدند

از زمانی که جو بایدن سیاست‌های مهاجرتی خود را سخت‌گیرانه‌تر کرد فشار بر دولت مکزیک برای کاهش شمار مهاجرانی که خود را به مرز آمریکا می‌رسانند بیشتر شد. این فشارها تأثیر خود را بر رویکرد دولت مکزیک در قبال مهاجران نشان می‌دهد.

در حالی که مکزیک با فشار ایالات متحده آمریکا برای مهار مهاجرت مواجه است، وزارت دفاع مکزیک اعلام کرد که بر اثر تیراندازی سربازان مکزیکی به سوی گروهی متشکل از ۳۳ مهاجر که در یک وانت باری قصد فرار از یک گشت نظامی را داشتند، شش مهاجر جان خود را از دست دادند.

این وزارتخانه گفته است که این رویداد شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر / یکم اکتبر رخ داده است و در جریان آن ۱۰ مهاجر دیگر زخمی شده‌اند. این گروه متشکل از مهاجران مصری، نپالی، کوبایی، هندی و پاکستانی بودند اما در بیانیه وزارت دفاع مکزیک ملیت کشته‌شدگان مشخص نشده است.

این رویداد ساعت ۹ شب سه‌شنبه به‌وقت محلی در حالی که گشت مأموران در بزرگراهی در نزدیکی شهر هویکستلا در ۴۰ کیلومتری تاپاچولا، واقع در مرز گواتمالا انجام می‌شد، رخ داد.

براساس این بیانیه، وانت مورد حمله مأموران شبیه به خودروهای مورد استفاده گروه‌های جنایتکار در منطقه بود و سربازان با شنیدن صدای انفجار به سوی آن تیراندازی کردند.

چهار مهاجر در صحنه کشته شدند و دو نفر دیگر بعداً در بیمارستان جان باختند.

وزارت دفاع مکزیک گفته است دو نظامی که به سوی مهاجران تیراندازی کردند از سمت خود برکنار شدند و یک دادگاه نظامی نیز در این زمینه تحقیقات خود را انجام خواهد داد.

گروه نظارت بر مرز جنوبی، متشکل از سازمان‌های مدافع حقوق مهاجران و نهادهای مدنی در بیانیه‌ای گفت: «این وقایع نه تصادفی و نه منفردند. این‌ها نتیجه سیاست‌ مهاجرتی محدودکننده‌ای هستند که دولت مکزیک به اجرای آن ادامه می‌دهد.»

مکزیک تحت فشار ایالات متحده آمریکا برای کاهش تعداد مهاجرانی است که خود را به مرز مشترک دو کشور می‌رسانند؛ منطقه‌ای که در سال‌های اخیر شمار بی‌سابقه‌ای از مهاجران گریخته از مشکلات اقتصادی و خشونت‌ها در کشورهایشان سعی کرده‌اند از آن عبور کرده و به آمریکا بروند.

در ماه‌های اخیر، عبور غیرقانونی از مرزها کاهش یافته است، زیرا دولت جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر، رویکرد خود در قبال امنیت مرزها را سخت‌گیرانه‌تر کرده است.

بایدن در سال ۲۰۲۱ به قدرت رسید و قول داد برخی از سیاست‌های محدودکننده مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا را تغییر دهد، اما او بعد به دلیل بحران اقتصادی جهانی، با سطوح بی‌سابقه مهاجرانی که به‌طور غیرقانونی از مرز این کشور با مکزیک عبور می‌کنند، دست و پنجه نرم کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.