ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: ۱,۱ میلیارد نفر در جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند

گزارش برنامه توسعه سازمان ملل نشان می‌دهد که حدود ۵۸۴ میلیون نفر زیر ۱۸ سال در فقر شدید زندگی می‌کنند که ۲۷,۹ درصد از کودکان جهان را شامل می‌شود.

گزارش برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) که روز پنجشنبه ۲۶ مهر / ۱۷ اکتبر منتشر شد نشان می‌دهد که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند. این گزارش همچنین مشخص کرد که بیش از نیمی از این افراد کودک هستند و نرخ فقر در کشورهای درگیر جنگ سه برابر بیشتر است.  

این گزارش که با همکاری طرح فقر و توسعه انسانی آکسفورد (OPHI) منتشر شده نشان می‌دهد که نرخ فقر در کشورهای درگیر جنگ سه برابر بیشتر است، زیرا سال ۲۰۲۳ شاهد بیشترین تعداد درگیری‌ها در جهان از زمان جنگ جهانی دوم بوده است.  

برنامه توسعه سازمان ملل و OPHI از سال ۲۰۱۰ شاخص فقر چندبعدی (Multidimensional Poverty Index) خود را به‌صورت سالانه منتشر کرده‌اند و داده‌ها را از ۱۱۲ کشور با جمعیت کل ۶,۳ میلیارد نفر جمع‌آوری می‌کنند.  

این شاخص از معیارهایی مانند نبود مسکن مناسب، بهداشت، برق، سوخت پخت‌وپز، تغذیه و حضور در مدرسه استفاده می‌کند.  

یانچون ژانگ، رئیس واحد آمار در برنامه توسعه سازمان ملل، می‌گوید: «شاخص فقر چندبعدی ۲۰۲۴ تصویری هشداردهنده ترسیم می‌کند: ۱,۱ میلیارد نفر در فقر چندبعدی به سر می‌برند که ۴۵۵ میلیون نفر از آن‌ها در سایه جنگ زندگی می‌کنند.»  

این گزارش یافته‌های سال گذشته را تکرار کرد که بر اساس ۱,۱ میلیارد نفر از ۶.۱ میلیارد نفر در ۱۱۰ کشور با فقر شدید چندبعدی مواجه بودند. 

گزارش پنجشنبه نشان می‌دهد که حدود ۵۸۴ میلیون نفر زیر ۱۸ سال در فقر شدید زندگی می‌کنند که ۲۷,۹ درصد از کودکان جهان را شامل می‌شود. سهم بزرگسالان جهان از فقر شدید ۱۳,۵ درصد است.  

همچنین این گزارش نشان می‌دهد که ۸۳,۲ درصد از فقیرترین مردم جهان در آفریقای جنوب صحرا و جنوب آسیا زندگی می‌کنند.  

سابینا الکایر، مدیر OPHI، به خبرگزاری فرانسه می‌گوید که درگیری‌ها و جنگ تلاش برای کاهش فقر را مختل کرده‌اند. او می‌افزاید: «آنچه ما را شوکه کرد، بزرگی تعداد افرادی بود که برای داشتن یک زندگی مناسب تلاش می‌کنند و در عین حال برای امنیت خود نگران هستند – ۴۵۵ میلیون نفر.»

الکایر همچنین در ادامه گفت که «این نشان‌دهنده چالشی جدی و اجتناب‌ناپذیر برای جامعه بین‌المللی است که هم‌زمان با تمرکز بر کاهش فقر، صلح را تقویت کنند، تا صلح حاصل‌شده پایدار بماند.»  

در میان کشورهای مورد بررسی، هند بیشترین تعداد افراد در فقر شدید را دارد – ۲۳۴ میلیون نفر از جمعیت ۱,۴ میلیارد نفری این کشور. پس از هند، پاکستان، اتیوپی، نیجریه و جمهوری دموکراتیک کنگو قرار دارند. این پنج کشور تقریباً نیمی از ۱,۱ میلیارد فقیر جهان را شامل می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.