ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زندانیان سیاسی در هجدهمین هفته کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اعتصاب غذا کردند

منابع موثق از ادامه اعتصاب غذای زندانیان در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» خبر می‌دهند. براساس گزارش‌ها با وجود تداوم آزار و سرکوب زندانیان سیاسی، آن‌ها برای هجدهمین هفته در اعتراض به مجازات اعدام در چندین زندان ایران دست به اعتصاب غذا زدند.

سه‌شنبه‌ ۸ خرداد زندانیان سیاسی در زندان‌های اوین، قزلحصار، کرج، خرم‌آباد و... در ادامه کارزار جمعی «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» برای هجدهمین هفته پیاپی دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند.

این کارزار اعتراضی در حالی ادامه پیدا می‌کند که هفته گذشته مقام‌های زندان قزلحصار کرج، زندانی که در یک سال گذشته بزرگترین مرکز اجرای حکم اعدام در کشور بوده احمدرضا حائری و زرتشت احمدی راغب، از جمله زندانیان شرکت‌کننده در این کارزار را به سلول‌های انفرادی واحد سه (محل نگهداری زندانیان زیر حکم اعدام) منتقل کردند.

مأموران زندان ابتدا احمدرضا حائری را به سلول انفرادی بردند و سپس زرتشت احمدی راغب را که به این اقدام اعتراض کرده بود. احمدرضا حائری روز یکشنبه شش خرداد پس از یک هفته به بند عمومی بازگردانده شد، اما زرتشت احمدی راغب که شنبه پنج خرداد به سلول انفرادی منتقل شده هنوز به بند عمومی بازگردانده نشده است. منابع موثق نزدیک به خانواده زندانیان سیاسی از اعلام اعتصاب غذای زرتشت احمدی راغب خبر داده و با توجه به بیماری‌های متعدد این زندانی سیاسی ۶۴ ساله نسبت به در خطر قرار گرفتن سلامتی او ابراز نگرانی کردند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی پیشتر محمد و مهدی خداکرمی، دو زندانی سیاسی محبوس در زندان خرم‌آباد را به‌دلیل شرکت در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» به انفرادی و سپس به زندان پارسیلون خرم‌آباد تبعید کرد.

در ادامه فشار بر زندانیان سیاسی منابع موثق همچنین از تعرض جنسی به همسر یکی از زندانیان سیاسی قزلحصار خبر داده‌اند که نام او محفوظ است. طبق این گزارش زنان مأمور زندان قزلحصار طی رفتاری بی‌سابقه، همسر این زندانی سیاسی را به شکلی زننده، با توهین و آزار کاملاً برهنه کرده و به این بهانه که «برای بازرسی از مقامات حفاظت زندان دستور دارند»، با دست به او تعرض جنسی کرده‌اند. به گفته یکی از منابع نزدیک به خانواده‌ این زندانی سیاسی «شدت خشونت مأموران زندان در بازرسی به حدی بوده است که همسر این زندانی سیاسی دچار خونریزی شده و علاوه بر آن آسیب روانی شدیدی به او وارد شده است».

کارزار «سه‌شنبه‌های اعتصابی نه به اعدام » از سوی زندانیان در ایران از سه‌شنبه نهم بهمن ۱۴۰۲ آغاز و سه‌شنبه یکم خرداد ۱۴۰۳ وارد هفدهمین هفته خود شد. سه‌شنبه هر هفته شمار زیادی از زندانیان زندان‌های مختلف ایران به این کارزار اعتصابی می‌پیوندند.

همزمان با ادامه این کارزار اعتراضی، حکومت ایران در سه ماه نخست سال جاری آمار صدور و اجرای احکام اعدام را در زندان‌هایش به‌طرز چشمگیری تشدید کرده است. به تأیید سازمان‌های حقوق بشری حکومت ایران با مجازات اعدام و احکامی که از طریق اعترافات زیر شکنجه و طی روندهای ناعادلانه دادرسی صادر و اجرا می‌شوند برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.