ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم بازداشت هفت فعال صنفی معلمان استان کردستان در شهرهای سنندج و تهران

هفت فعال صنفی معلمان کردستان که طی هفته‌های گذشته توسط نیروهای امنیت بازداشت شده بودند، هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند و وضعیت آنها نامشخص است. پیش‌تر منابع آگاه به زمانه گفته بودند برخی از این افراد به منظور اعتراف اجباری تحت فشار هستند.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، هفت فعال صنفی معلمان به نام‌های شعبان محمدی، مسعود نیک‌خواه، اسکندر لطفی، امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی که پیشتر توسط نیروهای امنیتی در شهرهای مریوان و دیواندره بازداشت شده بودند، هم‌چنان در زندان اوین (تهران) و بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج در بازداشت به سر می‌برند.

شبکه حقوق بشر کردستان همچنین گزارش داده که اسکندر (سوران) لطفی، سخنگوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان ـ مریوان؛ روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه در یک تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود از بند ۲الف به قرنطینه زندان اوین تهران خبر داده است. اسکندر لطفی در تاریخ ۹ خرداد در اعتراض به تداوم بازداشت خود و فشار بازجویان امنیتی برای انجام اعترافات اجباری دست به اعتصاب غذای چند روزه زد.

شعبان محمدی و مسعود نیک‌خواه، دو فعال دیگر انجمن صنفی معلمان کردستان ـ مریوان، همچنان در یکی از بندهای امنیتی زندان اوین به سر می‌برند. این ۳ فعال صنفی از سوی بازجویان امنیتی در مورد ارتباط با دو شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران به نام‌های سیسل کولر و ژاک پاری مورد بازجویی قرار گرفته‌ و برای انجام اعترافات اجباری مورد تهدید و فشار قرار گرفته‌اند.

شعبان محمدی، اسکندر لطفی و مسعود نیک‌خواه در تاریخ ۱۱ اردیبهشت و یک روز قبل تجمع سراسری معلمان توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در مریوان بازداشت شدند. شعبان محمدی پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد، اما اسکندر لطفی و مسعود نیک‌خواه برای بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی-نظامی در سنندج منتقل شدند.

پیش‌تر یک منبع آگاه در خصوص وضعیت اسکندر لطفی به زمانه گفته بود بازجویان تلاش‌ها و فشارهای فراوانی برای اعتراف اجباری در رابطه با دیدار این فعالان صنفی با دو هم‌تای فرانسوی خود که هر دو معلم و عضو «اتحادیه آموزشی و‌ تحصیلی فرانسه» هستند، انجام داده‌اند. اما اسکندر لطفی اعلام کرده این «تنها یک دیدار دوستانه با همکاران صنفی خود داشته‌اند، هیچ خطایی از آنها سر نزده است.»

مسعود نیک‌خواه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت با قرار کفالت از زندان مریوان آزاد شد، اما روز بعد مجددا توسط نیروهای امنیتی مجددا بازداشت شد.

امید شاه‌محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی از اعضای انجمن صنفی معلمان کردستان – دیواندره نیز که در تاریخ ۲۵ خرداد در هنگام برگزار تجمع اعتراضی معلمان در مقابل اداره آموزش و پروش این شهر بازداشت شدند، همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بدون حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده نگهداری می‌شوند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.