ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی: آزمایش هسته‌ای کره شمالی با واکنشی «بی‌سابقه» مواجه خواهد شد

معاونان وزیر خارجه سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی پس از پایان مذاکراتشان در توکیو، گفتند که در پاسخ به افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی، توان بازدارندگی خود را در منطقه افزایش خواهند داد.

ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر/ ۴ آبان هشدار دادند که آزمایش هسته‌ای کره شمالی با یک «پاسخ بی‌سابقه و قوی» روبه‌رو خواهد شد. این سه کشور اعلام کردند که در مقابل کره شمالی و تهدیداتش متحد خواهند بود.

معاونان وزیر خارجه سه کشور پس از پایان مذاکراتشان در توکیو، گفتند که بازدارندگی خود را در منطقه افزایش خواهند داد.

چو هیون دونگ، معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفت: «ما توافق کردیم که همکاری‌ها را بیشتر تقویت کنیم... تا کره شمالی فوراً فعالیت‌های غیرقانونی خود را متوقف کند و به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد.»

او به خبرنگاران گفت: «سه کشور در مورد نیاز به یک واکنش قوی و بی‌سابقه در صورت انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی توافق کردند.»

سئول و واشنگتن بارها هشدار داده‌اند که پیونگ یانگ پس از پرتاب موشک‌های بالستیک در ماه‌های گذشته ممکن است به دنبال آزمایش بمب اتمی برای اولین بار از سال ۲۰۱۷، باشد.

ماه میلادی گذشته کره شمالی یک موشک بالستیک آزمایش کرد که مسیر حرکت آن از فراز ژاپن می‌گذشت. کره شمالی به طور جداگانه مدعی شده که تمرینات هسته‌ای تاکتیکی انجام داده است.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «همه این رفتارهای کره‌ شمالی، بی‌پروا و عمیقاً بی‌ثبات کننده است» و از پیونگ یانگ خواست که «از اقدامات تحریک‌آمیز دست بردارد».

ماه گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، این کشور را یک قدرت هسته‌ای «بازگشت ناپذیر» اعلام کرد و عملاً به مذاکرات بر سر برنامه‌های تسلیحاتی هسته‌ای پایان داد.

کیم سه بار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دیدار کرد که تنش‌ها را کاهش داد، اما این دیدارها به توافقی پایدار منجر نشد. این کشور علاقه چندانی به پذیرش پیشنهاد جو بایدن، رئیس‌ جمهوری کنونی آمریکا برای گفت‌وگو در سطح کارشناسی هم نشان نداده است.

تاکئو موری، معاون وزیر امور خارجه ژاپن گفت: «تشدید فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی یک چالش آشکار و جدی برای جامعه بین‌المللی است.»

وی گفت: «ما توافق کردیم که بازدارندگی را در منطقه خود با هدف خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی افزایش دهیم.»

این سه نفر گفتند که آنها همچنین در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله جنگ در اوکراین، چین و تایوان گفت‌وگو کرده‌اند.

اما دو مقام ارشد کره جنوبی و ژاپن گفتند که هیچ بحثی در مورد روابط دوجانبه بین کشورهایشان که مدت‌هاست تیره شده، وجود نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.