ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله به شاهچراغ شیراز؛ چندین نفر کشته شدند

رسانه‌های جمهوری اسلامی از «حمله تروریستی» به شاهچراغ شیراز خبر داده‌اند. در گزارش‌های اولیه تناقض‌گویی‌های فراوانی درباره این رویداد دیده می‌شود. این حمله در چهلمین روز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی و همزمان با اعتراضات گسترده در سراسر کشور، شبهه‌برانگیز است.

به‌ گزارش رسانه‌های ایران، عصر امروز چهارشنبه چهارم آبان، سه فرد مسلح با تیراندازی از بیرون شاهچراغ شیراز به داخل آن حمله کردند.

این حمله ساعت ۱۷:۴۵ چهارشنبه به‌ وقت ایران رخ داده است.

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایرنا گفت که تاکنون ۱۵ نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند. او گفت که عامل حمله یک مرد بوده که با سلاح کلاشینکف به داخل حرم رفته و تیراندازی کرده است. عامل حمله مجروح شده و در بیمارستان است و محبی پور گفت که آینده در مورد وابستگی‌های سیاسی او اطلاع‌رسانی بیشتری خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، دو نفر از همکاران مهاجم اصلی دستگیر شده‌اند و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد اما رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، به شبکه خبر گفت:

«فرد مهاجم به حرم شاهچراغ یک نفر بود و دستگیر شد».

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) اما به ‌نقل از «شاهدان عینی» نوشت:

«تروریست‌ها با خودروی پژو به سمت حرم شاهچراغ رفتند و از در [خیابان] ۹ دی وارد شدند و خادم‌ها و زوار آن ورودی را به رگبار بستند.»

خبرگزاری تسنیم به ‌نقل از «یک منبع آگاه امنیتی» نوشت:

«عامل حادثه تروریستی شاهچراغ، عنصر وهابی- تکفیری است که با سوءاستفاده از ناامنی‌های اخیر، دست به اقدام تروریستی زده است.»

نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی اما از «تروریست‌ها» نوشت و افزود که مهاجمان «دارای ملیت ایرانی نیستند».

در هر حال آن‌چه در گزارش‌های اولیه خبرگزاری‌های حکومتی مشهود است تناقض‌گویی‌های آن‌هاست.

همزمان با این رویداد، باقی‌مانده ساختمان متروپل آبادان نیز امروز بار دیگر فروریخت و چند نفر کشته و زخمی شدند.

این دو رویداد در حالی رخ داده‌اند که امروز چهلم ژینا (مهسا) امینی است و در بسیاری از شهرهای کشور، به‌ویژه در سقز، زادگاه مهسا، تجمعات اعتراضی بزرگی برپا شد.

پیش از این در مواردی این‌چنینی دیده شده است که مسئولان حکومتی جمهوری اسلامی وقایعی چون حمله به شاهچراغ را بهانه‌ای برای سرکوب شدید معترضان قرار می‌دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی احتمال می‌دادند که با گسترش اعتراضات سراسری، نیروهای حکومتی برای گمراه کردن افکار عمومی و بالا بردن سطح سرکوب، دست به اقدامات جانبی بزنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • b.f

    رژیم در چنین کارهایی ید طولایی دارد. مثل بمبگذاری در حرم رضوی که کار عوامل امنیتی رژیم بود به مجاهدین نسبت داد. یا بمب گزاری در سامرا در دهه هشتاد که هدفش تحریک احساسات شیعیان عراق بر علیه آمریکاییان بود. هدف رژیم ایجاد یک شرایط اضطراری مصنوعی و زمینه سازی برای سرکوب گسترده و القا این احساس در جامعه است که سرنگونی رژیم مساوی ناامنی و آشوب است.