ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره‌شمالی برای اولین بار به نزدیکی ساحل کره‌جنوبی موشک شلیک کرد

یک موشک کره شمالی برای اولین بار در نزدیکی آب‌های کره جنوبی فرود آمد. سئول ناگزیر شد یکی از جزایر شرقی خود را تخلیه کند و سپس با پرتاب موشک هوا به زمین به پیونگ‌یانگ پاسخ داد.

به گزارش رویترز، کره شمالی صبح چهارشنبه ۲ اکتبر/ ۱۱ آبان حداقل ۱۰ موشک شلیک کرد. ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن این موشک‌ها را شناسایی کردند. یکی از موشک‌های کره شمالی در کمتر از ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایل) از ساحل کره جنوبی فرود آمد.

کره جنوبی اعلام کرد که سه موشک هوا به زمین به سمت شمال مرز دریایی دو کشور شلیک کرده است. وزارت حمل و نقل کره جنوبی گفت برخی از مسیرهای هوایی در امتداد ساحل شرقی نیز به روی هواپیماهای تجاری بسته شده است.

 پیونگ یانگ از ایالات متحده و کره جنوبی خواسته است رزمایش‌های نظامی در مقیاس بزرگ را متوقف کنند و اعلام کرده که  چنین «تحریک‌ها و تحرکات نظامی» را دیگر نمی‌تواند «تحمل» کند. افزایش سطح تنش در شبه‌جزیره کره بعد از این هشدار اتفاق افتاد.   

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) اعلام کرد یکی از موشک‌های کره شمالی در ۲۶ کیلومتری (۱۶ مایلی) جنوب خط مرزی شمالی که به عنوان مرز دریایی غیررسمی بین دو کره شناخته می‌شود، فرود آمد. این اولین بار پس از پایان جنگ کره  و اعلام آتش بس در سال ۱۹۵۳ است که چنین حادثه‌ای روی می‌دهد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این پرتاب «بسیار غیرمعمول و کاملاً غیر قابل قبول» است و به پیونگ‌یانگ «قاطعانه» پاسخ می‌دهد. بر اساس این اطلاعیه این یکی از سه موشک کوتاه بردی بود که از منطقه‌ای در حوالی وونسان در سواحل شرقی کره شمالی در حدود ساعت  ۸ و ۵۱ دقیقه صبح به وقت محلی پرتاب شد و بلافاصله یک هشدار حمله هوایی در جزیره اولئونگ صادر شد.

این موشک در فاصله ۵۷ کیلومتری (۳۵ مایلی) شهر سوکچو کره جنوبی در ساحل شرقی و ۱۶۷ کیلومتری (۱۰۴ مایلی) اولئونگ فرود آمد.

در پی این حادثه، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی جلسه شورای امنیت ملی را تشکیل داد.

یول در بیانیه‌ای پس از نشست شورای امنیت ملی شلیک موشک پیونگ‌یانگ را معادل «تجاوز نظامی» دانست و تهدید کرد که کره شمالی «پاسخ سریع و قاطعانه‌ای» دریافت می‌کند و «بهای این تحریک» را می‌پردازد.   

یکی از راهکارهای محتمل کره جنوبی برای تحمیل هزینه‌هایی به کره شمالی، تشدید چندجانبه تحریم‌ها و فشار بر چین از طریق گسترش همکاری‌های امنیتی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن است.

کره شمالی در سال جاری به طور بی‌سابقه‌ای آزمایش‌های تسلیحاتی خود را افزایش داده است و انتظار می‌رود که به زودی آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

ژاپن اعلام کرد که دو موشک بالستیک مشکوک که از شمال پرتاب شده بودند را شناسایی کرده است که یکی به سمت شرق و دیگری در جنوب شرقی پرواز می‌کرد.

یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در توکیو گفت اقدامات پیونگ یانگ صلح و ثبات ژاپن، منطقه و همچنین جامعه بین‌المللی را تهدید می‌کند و کاملا غیر قابل قبول است.

او افزود که ژاپن از طریق کانال‌های دیپلماتیک در پکن نسبت به پرتاب‌ها اعتراض کرده است.

پیونگ یانگ استدلال می‌کند که تسلیحاتش برای «دفاع از خود» ضروری است و آزمایش‌های اخیر هشداری برای واشنگتن و سئول در مورد تمرین‌های نظامی مشترک است

رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا با اسم رمز «طوفان هوشیار» از دوشنبه گذشته آغاز شده است.  حدود ۲۴۰ هواپیمای جنگی از هر دو طرف در این رزمایش حضور دارند.

کاخ سفید می‌گوید چنین رزمایش‌هایی بخشی از برنامه آموزشی معمول ایالات متحده با کره جنوبی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.