ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی: به تهدیدهای آمریکا با سلاح هسته‌ای پاسخ خواهیم داد

چند روز پس از آنکه بایدن از چین خواست تا کره شمالی را مهار کند تا از آزمایش موشک قاره پیما و هسته‌ای دست بردارد، کره شمالی یک موشک قاره پیما آزمایش کرد و رهبرش به آمریکا این پیام را داد: به تهدید هسته‌ای با موشک هسته‌ای پاسخ می‌دهیم.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ساعاتی پس از آزمایش موشک بالستیک قاره پیما (ICMB) هشدار داد که از سلاح‌های هسته‌ای برای مقابله با تهدیدهای ایالات متحده استفاده خواهد کرد. تنش میان آمریکا و کره‌شمالی در حالی اوج گرفته است که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تشکیل جلسه اضطراری درباره اقدامات پیونگ یانگ آماده می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاد ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده روز دوشنبه ۲۱ نوامبر/ ۳۰ آبان برای بررسی آخرین آزمایش موشکی کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد.

کره شمالی روز جمعه بلافاصله پس از هشدار در مورد «پاسخ نظامی شدیدتر» به واشنگتن، یک موشک قاره‌پیمای Hwasong-17 را آزمایش کرد که می‌تواند مسافتی تا ۱۵ هزار کیلومتر  را طی کند. خبرگزاری کره‌شمالی گفت که در جریان آزمایش محدود روز جمعه ۱۸ نوامبر/ ۲۷ آبان، این موشک تقریباً هزار کیلومتر  را در مدت تقریباً ۶۹ دقیقه پیمود و به ارتفاع اوج ۶۰۴۱ کیلومتری هم رسید.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز شنبه گزارش داد: «کیم جونگ اون رسماً اعلام کرد که اگر دشمنان به تهدید ادامه دهند، حزب و دولت ما قاطعانه به تهدید هسته‌ای دشمن با سلاح‌های هسته‌ای و به رویارویی کامل دشمن با مقابله همه‌جانبه واکنش نشان خواهند داد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت موشک قاره‌پیمایHwasong-17 که روز جمعه پرتاب شد با هدف دستیابی به «قوی‌ترین و مطلق‌ترین بازدارندگی هسته‌ای» بود و این موشک را «قوی‌ترین سلاح استراتژیک در جهان» توصیف کرد.

کره شمالی مدت‌هاست که پرتاب موشک‌های بالستیک را «دفاعی مشروع در برابر تهدیدی چند‌دهه‌ای از سوی نیروهای نظامی آمریکا و متحدانش در کره جنوبی» می‌خواند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، درباره آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی در روز جمعه گفت که کشورش «اعتراض شدیدی خود را به کره شمالی اعلام کرده است و کره شمالی با تکرار آزمایش‌های موشکی سطح تنش را بالا می‌برد.»

کیشیدا در نشست سران همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در تایلند گفت: «ما به پیونگ یانگ گفته‌ایم که مطلقاً نمی‌توانیم چنین اقداماتی را تحمل کنیم.»

در مقابل کیم جونگ اون از موفقیت آمیز بودن پرتاب آزمایشی موشک قاره‌پیمایش استقبال کرد و آن را تاییدی بر «حداکثر ظرفیت کره شمالی برای مهار هرگونه تهدید هسته‌ای» و هشداری به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و متحدانش خواند که هرگونه تحریک نظامی باعث «ویرانی» آن‌ها خواهد شد.

رهبر کره شمالی  گفت: «حزب و دولت ما باید به وضوح قوی‌ترین اراده خود را برای مقابله به مثل با رزمایش‌های تجاوزکارانه و دیوانه‌وار دشمنان نشان دهند.»

آزمایش موشک قاره‌پیمای بالستیک در روز جمعه و حملات لفظی رهبر کره‌ شمالی تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که بایدن در اولین دیدار رو در روی خود در جریان مذاکرات گروه ۲۰ در بالی، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین را تحت فشار قرار داد تا به رهبر کره شمالی بفهماند که واشنگتن آزمایش موشک‌های قاره‌پیما و تسلیحات هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد.

بایدن هشدار داد در صورتی که پکن نتواند پیونگ یانگ را مهار کند، آمریکا واسخی در خور به کره شمالی خواهد داد. بایدن هنوز به صورت مستقیم به آزمایش روز جمعه موشکی کره شمالی واکنش نشان نداده است.

اما در سکوت فعلی کاخ سفید، وزارت دفاع ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «ما از پرتاب موشک بالستیک کره شمالی مطلع هستیم و در حال رایزنی نزدیک با جمهوری کره جنوبی و ژاپن و همچنین سایر متحدان و شرکای منطقه‌ای هستیم. ایالات متحده این اقدامات را محکوم می‌کند و از کره شمالی می‌خواهد که از هرگونه اقدام غیرقانونی و بی‌ثبات‌کننده بیشتر خودداری کند. ما ارزیابی کرده‌ایم که این رخداد تهدیدی فوری برای نیروهای نظامی یا قلمرو ایالات متحده یا متحدان ما ایجاد نمی‌کند ولی ما همچنان اوظاع را تحت نظر داریم. تعهدات ایالات متحده برای دفاع از کره جنوبی و ژاپن همچنان پابرجا است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.