ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کره شمالی شلیک موشک بالستیک با سوخت جامد را تأیید کرد

یک روز پس از شلیک موشک نادری از سمت کره شمالی به منطقه نزدیک شمال ژاپن خبرگزاری دولتی کره شمالی از «سلاح کلیدی نیروی نظامی راهبردی» این کشور پرده برداشت.

کره شمالی تأیید کرد که روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۴ فروردین / ۱۳ آوریل «نوع جدیدی» از موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد (ICBM) را شلیک کرده است. کیم جونگ اون رهبر این کشور از آن‌چه او گام بزرگ در برنامه تسلیحاتی نامید استقبال کرد.

روز جمعه ۲۵ فروردین / ۱۴ آوریل رسانه‌های دولتی کره شمالی تصاویری منتشر کردند که در آن‌ها کیم جونگ اون در کنار دخترش با شادی لبخند می‌زند و در حال تماشای موشک سیاه و سفیدی است که در ابری از دود پوشانده شده است.

به‌گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA)، موشکی که صبح روز پنج‌شنبه آزمایش شد، از نوع «هواسونگ ـ ۱۸» بود که «سلاح کلیدی نیروی نظامی راهبردی» این کشور را تشکیل خواهد داد.

این خبرگزاری به‌نقل از کیم جونگ اون نوشت، توسعه این سلاح جدید «بازدارندگی استراتژیک ما را اساساً سامان مجدد می‌دهد و توانایی اثربخشی ضد حمله هسته‌ای ما را افزایش خواهد داد».

رهبر کره شمالی همچنین گفت:

تا زمانی که دشمن استراتژی ناتوان و رفتار احمقانه خود را رها نکند، ضربه مرگبار خواهیم زد و پاسخ تهاجمی خواهیم داد.

روز گذشته کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی مدل جدیدی از موشک بالستیک شلیک کرد و سبب ایجاد ترس در شمال ژاپن شد. به ساکنان این منطقه گفته شد که پناه بگیرند، اگرچه معلوم شد که خطری متوجه آن‌ها نبوده است.

ارتش کره جنوبی این اقدام را «تحریک‌آمیز» خواند و گفت این موشک حدود یک‌هزار کیلومتر پرواز کرد. یک مقام نظامی کره جنوبی نیز گفت این آزمایش ظاهراً مربوط به یک سامانه تسلیحاتی جدید است که در رژه نظامی اخیر کره شمالی به نمایش گذاشته شد.

در رژه نظامی پیونگ‌یانگ در ماه فوریه گذشته، کره شمالی رکوردی از شمار موشک‌ها را به‌نمایش گذاشت، از جمله موشکی که تحلیل‌گران آن را یک موشک‌ بالستیک قاره‌پیمای (ICBM) جدید با سوخت جامد عنوان کردند.

تمامی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که تاکنون توسط کره شمالی پرتاب شده‌اند، سوخت مایع داشتند با این حال، موشک‌های سوخت جامد که پیونگ‌یانگ مدت‌ها به‌دنبال توسعه آن‌ها بوده است، پایدارتر و سریع‌تر آماده می‌شوند و شناسایی و انهدام آن‌ها برای دشمن دشوارتر است.

گو میونگ هیون، محقق مؤسسه مطالعات سیاسی آسان، به خبرگزاری فرانسه گفت:

دلیل وسواس کره شمالی نسبت به موشک‌های با سوخت جامد این است که زمان آماده‌سازی این نوع موشک‌ها قبل از پرتاب به‌طور چشمگیری کمتر است. این موضوع مهم است زیرا هر چه مدت بیشتری طول بکشد تا موشک از سیلو یا تونل خارج شود، خطر انهدام آن قبل از پرتاب بیشتر است.

تنش میان پیونگ‌یانگ، سئول و واشنگتن در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است. کره شمالی آزمایش‌های تسلیحاتی خود را در ماه‌های اخیر افزایش داده و اعلام کرده است که وضعیت این کشور به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای «غیرقابل بازگشت» است و درها را به روی هرگونه مذاکره در مورد خلع سلاح هسته‌ای این کشور بسته است.

کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا همکاری‌های نظامی خود را تقویت کرده و مانورهای نظامی مشترک و گسترده را در منطقه افزایش داده‌اند و این خشم پیونگ‌یانگ را برانگیخته است. حکومت کره شمالی رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا را تمریناتی برای تهاجم به خاک خود یا سرنگون کردن رژیم خود می‌داند.

در اوایل این هفته، کیم جونگ اون خواستار افزایش توانایی‌های بازدارندگی کشورش برای مقابله با «تشدید مانورهای امپریالیست‌های آمریکا و دست‌نشانده‌های خائن کره جنوبی برای آغاز جنگ تجاوزکارانه» شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.