ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا تحریم‌های جدیدی علیه سپاه اعلام کرد

تحریم‌های اعمال‌شده شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های چهار فرمانده منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بریتانیا با هماهنگی آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله چهار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد.

لندن گفت که چهار فرد تحریم‌شده شامل چهار فرمانده منطقه‌ای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند و افزود که تحریم‌شدگان مسئول نقض حقوق بشرند.

بر اساس این بیانیه، محمد نظر عظیمی، فرمانده سپاه نجف اشرف، قرارگاه غرب کشور، تحریم شده است. او مسئول سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در استان کرمانشاه بود و نیروهای سپاهی تحت فرمانش با استفاده از مسلسل با معترضان غیرمسلح درگیر شدند که منجر به کشته شدن چند نفر شد.

همچنین حبیب شهسواری، فرمانده سپاه استان آذربایجان غربی به عنوان مسئول سرکوب معترضان در مهاباد و پیرانشهر به دلیل صدور دستور استفاده نیروهای سپاه از سلاح‌های سنگین ــ که منجر به کشته شدن چند نفر شد ــ در فهرست تحریم قرار گرفت. نیروهای سپاه آذربایجان غربی متهم به قتل معترضان و شکنجه آن‌ها در بازداشتگاه‌ها هستند.

محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی، مسئول سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در این منطقه بود و تحریم شد. در جریان سرکوب اعتراضات در استان مرکزی از جمله مهرشاد شهیدی معترض ۱۹ ساله بنا بر گزارش ها در بازداشتگاه سپاه تا حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفت و کشته شد.

احمد خادم، فرمانده قرارگاه عملیاتی کربلا مسئول سرکوب اعتراضات در شهر ایذه استان خوزستان که طی آن کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد هم تحریم شده است. نیروهای سپاه به فرماندهی خادم در استان کهگیلیه و بویراحمد هم مسئول ربوده شدن یک فعال کودکان کار هستند که متعاقباً پس از شکنجه جان باخت.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت:

بریتانیا و شرکای بین‌المللی ما امروز بار دیگر روشن می‌کنند که ما ظلم وحشیانه رژیم را نادیده نخواهیم گرفت. ما به اقدامات گسترده‌ای ادامه خواهیم داد تا رژیم را در برابر اقداماتش پاسخگو کنیم.

تحریم‌های اعمال شده در روز دوشنبه شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های این چهار فرد می‌شود.

بریتانیا بیش از ۷۰ نهاد و مقام ایرانی را از اکتبر سال گذشته در فهرست ناقضان حقوق بشر قرار داده است. سپاه پاسداران در کلیت‌اش جزو این فهرست است.

کلورلی گفت: «رژیم ایران مسئول سرکوب وحشیانه مردم ایران و صدور کشتار به سراسر جهان است. به همین خاطر است که ما بیش از ۳۰۰ تحریم علیه ایران، از جمله علیه سپاه در کلیت‌اش وضع کرده ایم.»

وزیر خارجه بریتانیا گفت تحریم‌های روز دوشنبه شامل چهار فرمانده سپاه می‌شود که «نیروهای سپاه تحت فرماندهی آن‌ها به سوی معترضان غیرمسلح تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از جمله کودکان شد».

آنها همچنین به صورت «خودسرانه» معترضان را بازداشت کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.