ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل ناتو: اوکراین را برای انجام ضدحمله بهاری تجهیز کردیم

روسای جمهور اوکراین و چین در نخستین تماسشان پس از حمله روسیه گفتگویی طولانی داشتند. در حالی که هنوز چشم‌انداز صلح یا مذاکره بر سر آن مبهم مانده، ناتو می‌گوید ۹۸ درصد درخواست‌های نظامی اوکراین را برآورده کرده است.

دبیرکل ناتو روز پنجشنبه ۲۷ آوریل/ ۷ اردیبهشت گفت که کشورهای ناتو بیش از ۹۸ درصد از خودروهای جنگی وعده داده شده به اوکراین را در بحبوحه جنگ با روسیه تحویل داده‌اند. او گفت که این اقدام برای ضدحمله احتمالی اوکراین یک نکته قوت است.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت کشورهای عضو، همراه با بیش از ۱۵۵۰ خودروی زرهی، ۲۳۰ تانک و سایر تجهیزات، «مقدار زیادی مهمات» را به اوکراین ارسال کرده‌اند و همچنین بیش از ۹ تیپ جدید اوکراینی را آموزش و تجهیز کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۰ هزار سرباز تیپ‌های جدید را تشکیل دهند.

استولتنبرگ به خبرنگاران در بروکسل گفت: «این اوکراین را در موقعیتی قوی برای ادامه بازپس گیری اراضی اشغالی قرار می‌دهد».

استولتنبرگ گفت که ۳۱ متحد ناتو متعهد به حمایت از ارتش اوکراین هستند و افزود که بازپس گیری اراضی اشغال شده توسط کرملین به کی‌یف موضع قوی‌تری برای مذاکره در صورت آغاز مذاکرات صلح می‌دهد.

اظهارات وی یک روز پس از آن بیان شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، گفت که او و شی جین پینگ، رهبر چین، در اولین تماسشان از زمان تهاجم گسترده روسیه در بیش از یک سال پیش، یک گفتگوی طولانی و مفید داشته‌اند.

اگرچه زلنسکی گفت که از تماس روز چهارشنبه خرسند است و مقامات غربی هم از این اقدام استقبال کردند، به نظر نمی‌رسد که این تحول هیچ تغییر فوری در چشم‌انداز صلح ایجاد کند.

روسیه و اوکراین از نظر شرایط صلح بسیار از هم دور هستند و پکن - در حالی که به دنبال جایگاه خود به عنوان یک قدرت دیپلماتیک جهانی است - از انتقاد از تهاجم روسیه خودداری کرده است. دولت چین روسیه را به عنوان یک متحد دیپلماتیک در مخالفت با نفوذ ایالات متحده در امور جهانی می‌بیند و شی جین پینگ ماه گذشته از مسکو بازدید کرد.

کرملین به تماس بین شی و زلنسکی پاسخی ملایم داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این سؤال که آیا این تماس می‌تواند به پایان جنگ کمک کند، به خبرنگاران گفت: «ما آماده استقبال از هر چیزی هستیم که منجر به پایان درگیری در اوکراین و دستیابی به تمام اهداف تعیین شده توسط روسیه شود.»

پسکوف گفت که گفتگو بین رهبران چین و اوکراین «بر سر تجارت مستقل آن کشورها بود.»

در حالی که وضعیت میدان نبرد در اوکراین تا حد زیادی ثابت بوده و جنگ فرسایشی در ماه‌های اخیر ادامه داشته است، نیروهای روسی به بمباران مناطق اوکراینی ادامه داده‌اند و اغلب به ساختمان‌های مسکونی و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی ضربه می‌زنند.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد حداقل هفت غیرنظامی بین چهارشنبه تا پنجشنبه کشته و ۳۳ نفر زخمی شدند.

این مقام گفت که در اثر اصابت چهار موشک کروز به شهر جنوبی میکولایف، یک نفر کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند، از جمله یک کودک.

ویتالی کیم، فرماندار استان میکولایف گفت که در این حمله ۲۲ ساختمان چند طبقه، ۱۲ خانه شخصی و سایر ساختمان‌های مسکونی آسیب دیده‌اند.

به گفته فرماندهی عملیات جنوب اوکراین، موشک‌های کروز از کشتی‌ها یا زیردریایی‌ها پرتاب می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.