ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه حملات متقابل اسرائیل و غزه: اسرائیل یکی دیگر از فرماندهان جهاد اسلامی را کشت

احمد ابو دقه، معاون فرمانده نیروی موشکی جهاد اسلامی پنجمین فرمانده ارشد این گروه است که در حملات سه روز اخیر اسرائیل به غزه کشته می‌شود. فلسطینی‌ها نیز در حملات راکتی خود به اسرائیل یک نفر را کشتند.

به‌گزارش شبکه الجزیره درگیری‌های نظامی میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی ادامه دارد. جنگنده‌های اسرائیل پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت / ۱۱ مه یک خانه در شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. نیروهای فلسطینی در غزه نیز منطقه نظامی اسرائیل در کرم ابو سالم را هدف حملات راکتی قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در بمباران شرق خان‌یونس، یک نفر کشته و ۴ نفر زخمی شدند. رسانه‌های اسرائیلی گفتند در این حمله احمد ابو دقه، معاون فرمانده نیروی موشکی سرایا القدس، بخش نظامی جهاد اسلامی کشته شده است.

همزمان ارتش اسرائیل عصر پنج‌شنبه از بمباران ۱۶۶ موضع جهاد اسلامی در نوار غزه خبر داد. اسرائیل همچنین محله الشجاعیه در شرق و محله الزیتون در جنوب غزه را بمباران کرد و چند نفر مجروح شدند.

عصر پنج‌شنبه شبه‌نظامیان فلسطینی در غزه دور جدیدی از حملات راکتی به مناطق مختلفی از اسرائیل را آغاز کردند. در این حملات از جمله مناطق عسقلان، زیکیم و نتیف هعسرا هدف حمله قرار گرفتند.

آژیر خطر نیز در مناطق جنوبی تل آویو به صدا در آمد و صدای انفجارهایی در اطراف این شهر شنیده شد.

براساس گزارش‌های الجزیره حملات راکتی فلسطینی‌ها به مناطق الرمله، رحوفوت، بئر یعقوب، اشکول، اشدود و السهل در جنوب تل آویو صورت گرفت و در برخی از این مناطق ادامه دارد.

در پی این حملات راکتی، یک ساختمان چهار طبقه در جنوب تل آویو به‌شدت آسیب دید و یک نفر بر اثر برخورد ترکش مجروح شد.

رسانه‌های اسرائیلی از مجروح شدن ۶ نفر در حمله به رحوفوت در جنوب تل ‌آویو خبر دادند. الجزیره نوشت یک نفر در این حمله کشته شد. دو ساختمان نیز در سدیروت آسیب دید.

وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه، مصر و اردن روز پنج‌شنبه خواستار توقف خشونت‌ها میان اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی در غزه شدند.

خشونت‌های جدید در پی مرگ هفته گذشته خضر عدنان یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی در زندانی در اسرائیل تشدید شد. از روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت / ۲ مه راکت‌هایی از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد و تانک‌های اسرائیلی نیز به سمت غزه شلیک کردند.

این بدترین درگیری بین اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه در ماه‌های اخیر بوده است و در میان کشته‌شدگان زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند.

حملات جدید اسرائیل آخرین رویداد از سلسله خشونت‌های فزاینده در بیش از یک سال گذشته است. این خشونت‌ها شامل حملات مکرر ارتش اسرائیل به غزه و حملات خیابانی فلسطینی‌ها در شهرک‌های کرانه غربی اشغالی علیه اسرائیلی‌ها می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.