ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسکو پیشروی نیروهای اوکراینی در باخموت را تکذیب کرد

در حالی‌که رهبر گروه واگنر روسیه گفته بود نیروهایش در نزدیکی باخموت زیر فشارند و مناطقی را از دست داده‌اند، مسکو چنین خبرهایی را تکذیب کرد. اما ظاهراً نگران‌اند که نیروهای روسی محاصره شوند.

روسیه گزارش وبلاگ‌نویسان نظامی طرفدار روسیه و رهبر گروه شبه‌نظامی واگنر در مورد پیشروی ارتش اوکراین در شهر باخموت را تکذیب کرد. وزارت دفاع روسیه شب گذشته، پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت / ۱۱ مه گفت:

اظهارات فردی در تلگرام مبنی بر "دستیابی به موفقیت [اوکراین]" در چندین نقطه در خط مقدم با واقعیت مطابقت ندارد.

چندین وبلاگ‌نویس طرفدار روسیه که وضعیت میدانی را دنبال می‌کنند، شامگاه پنج‌شنبه نسبت به تحرکات نیروهای اوکراینی و مواضع رها شده توسط سربازان روسی، به‌ویژه در نزدیکی باخموت، مرکز اصلی نبردهای کنونی در شرق اوکراین، ابراز نگرانی کرده بودند.

مسکو: حملات اوکراین به عقب رانده شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه روزانه خود اعلام کرد که چندین حمله و عملیات شناسایی اوکراینی‌ها در جبهه به عقب رانده شده است. این بیانیه افزود در شمار این حملات نسبت به روزها و هفته‌های گذشته تغییری مشاهده نمی‌شود و تنها در عصر پنج‌شنبه درگیری با توپخانه و از هوا در نزدیکی مالینیوکا در منطقه دونتسک جریان داشت.

این وزارتخانه اطلاعاتی در مورد عقب‌نشینی ادعایی نیروهای اوکراینی در نزدیکی باخموت ارائه نکرد و فقط اعلام کرد که واحدها «به آزادسازی بخش غربی شهر ادامه خواهند داد». در این بیانیه آمده است که «وضعیت عمومی در منطقه عملیات ویژه نظامی تحت کنترل است».

گزارش از محاصره احتمالی

یِوگنی پادوبنی، خبرنگار جنگی تلویزیون دولتی روسیه، شب گذشته (پنج‌شنبه) در کانال تلگرام نوشت با موفقیت‌های حمله اوکراین به نیروهای واگنر که در شهر می‌جنگند، محاصره همه‌جانبه آن‌ها را تهدید می‌کند.

یِوگنی پادوبنی همچنین از پیشروی اوکراینی‌ها در اطراف سولدار، واقع در چند کیلومتری شمال شرق باخموت گزارش داد. در این منطقه، نیروهای اوکراینی موفق شدند از خطوط روسیه عبور کنند. پادوبنی نوشت «وضعیت دشوار است». نیروهای روسیه پس از هفته‌ها نبرد سنگین در پایان ماه ژانویه سولدار را تصرف کرده بودند.

یوگنی پریگوژین، رهبر شبه‌نظامیان واگنر نیز پیش از این چندین بار هشدار داده بود که نیروهایش در نزدیکی شهر باخموت زیر فشارند و به همین دلیل سرزمین‌هایی را که سربازانش با هزینه‌های سنگین تصرف کرده بودند، از دست داده‌اند.

پریگوژین گفت ضدحمله با سرعت تمام در اطراف باخموت در حال انجام است و عملیات اوکراین «متأسفانه، تا حدی موفقیت‌آمیز» بوده است.

روز چهارشنبه، هم پریگوژین و هم ارتش اوکراین گفتند که نیروهای نظامی این کشور یک واحد ارتش روسیه را در نزدیکی باخموت شکست داده‌اند و این پیشروی قابل توجهی برای اوکراین محسوب می‌شود.

رهبری نظامی اوکراین هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد درگیری‌های اخیر منتشر نکرده است و فقط از درگیری شدید در نزدیکی باخموت خبر داده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین اعلام کرد که حمله متقابل مورد انتظار علیه نیروهای روسی به زمان بیشتری نیاز دارد. زلنسکی به شبکه بی‌بی‌سی گفت «با آن‌چه که در اختیار داریم، می‌توانیم ادامه دهیم و موفق شویم اما افراد زیادی را از دست خواهیم داد» و این غیرقابل قبول است؛ «پس باید صبر کنیم. به زمان بیشتری نیاز داریم».

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو ۷ اردیبهشت / ۲۷ آوریل در بروکسل گفت این پیمان نظامی بیش از ۹۸ درصد از خودروهای جنگی وعده داده شده به اوکراین را در بحبوحه جنگ با روسیه تحویل داده‌ است. به‌گفته او ناتو همراه با بیش از یک‌هزار و ۵۵۰ خودروی زرهی، ۲۳۰ تانک و سایر تجهیزات، «مقدار زیادی مهمات» به اوکراین ارسال و همچنین بیش از ۹ تیپ جدید اوکراینی را آموزش و تجهیز کرده‌ است. تخمین زده می‌شود که بیش از ۳۰ هزار سرباز تیپ‌های جدید را تشکیل دهند.

استولتنبرگ گفت «این اوکراین را در موقعیتی قوی برای ادامه بازپس‌گیری اراضی اشغالی قرار می‌دهد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.