ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یورش نیروهای اسرائیلی به رام الله و تیراندازی به سمت معترضان، یک خبرنگار در میان زخمی‌ها است

نیروهای اسرائیلی به سوی جوانان فلسطینی که سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند، گلوله، نارنجک صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

پس از تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی معترض در جریان یورش اسرائیل به شهر رام الله فلسطین در کرانه باختری اشغالی، دستکم شش نفر در بیمارستان بستری شدند که سه نفر آن‌ها با شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

یک شاهد به خبرگزاری رویترز گفت که کاروان بزرگ نظامی اسرائیل بامداد روز پنجشنبه وارد مرکز شهر رام الله، مقر دولت خودگردان فلسطین شد و در نتیجه صدها فلسطینی در اعتراض دست به تجمع در این منطقه زدند.

این شاهد گفت که نیروهای اسرائیلی که گفته می‌شود در حال انجام عملیات تخریب خانه‌ای در رام الله هستند، گلوله‌های جنگی، نارنجک‌های صوتی و گاز اشک‌آور را به سوی جمعیت جوانان فلسطینی که سنگ پرتاب می‌کردند، شلیک کردند. در برخی تصاویر ویدیویی اما پرتاب کوکتل مولوتوف به سمت سربازان اسرائیلی هم مشاهده می‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که حداقل ۶ نفر برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند که سه نفر از آنها با شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که حدود ۱۰۰ خودروی نظامی اسرائیلی در این عملیات شبانه شرکت داشتند که طی آن ۶ نفر از جمله «مؤمن سومرین» عکاس فلسطینی مجروح شدند و خانه یک زندانی فلسطینی به نام اسلام فروخ تخریب شد. به گزارش این خبرگزاری، سامرین مورد اصابت گلوله پلاستیکی از ناحیه سر قرار گرفته و در بیمارستان تحت مداوا است.

برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی هم اذعان می‌کند که یک روزنامه‌نگار فلسطینی نیز توسط نیروهای اسرائیلی در رام‌الله مورد اصابت گلوله قرار گرفت. این رویداد سبب شد تا برخی از تحلیلگران مجددا به کشته شدن شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار الجزیره بپردازند که در سال ۲۰۲۲ هنگام پوشش خبری حمله اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری با شلیک نیروهای اسرائیلی کشته شد.

مقامات اسرائیلی ابتدا مبارزان فلسطینی را به تیراندازی مرگبار به خبرنگار کهنه کار متهم کردند و تنها چند ماه پس از کشته شدن ابوعاقله، اسرائیل اذعان کرد که یکی از سربازانش احتمالاً مسئول این حمله بوده است. اسرائیل کشتن ابوعاقله با تیراندازی یکی از سربازان خود را غیرعمد دانسته و تحقیقات جنایی در مورد آن را آغاز نکرده است. خانواده ابوعاقله شکایت رسمی خود را به دادگاه کیفری بین المللی (ICC) ارائه کرده‌اند.

رویترز گزارش داد که اسرائیل روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهایش در رام الله برای «تخریب محل سکونت» مظنون بمبگذاری در اورشلیم در سال گذشته در حال عملیات هستند. اسلام فروخ، در ماه دسامبر به اتهام دست داشتن در بمب گذاری در اورشلیم دستگیر شد.

سال گذشته میلادی، دو نفر، از جمله یک نوجوان اسرائیلی-کانادایی، در اثر انفجار بمب‌های دست ساز که در ایستگاه‌های اتوبوس در نزدیکی خروجی شهر و در تقاطع منتهی به منطقه شهرک‌سازی کار گذاشته شده بود، کشته و حداقل ۱۴ نفر زخمی شدند.

عبدالفتاح دولا از حزب فتح به رهبری محمود عباس، رئیس‌ دولت فلسطین، گفت: «تخریب خانه‌های مبارزان یک مجازات دسته جمعی و مصداق جنایات جنگی است که اشغالگران علیه مردم ما مرتکب شده‌اند.»

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۸ فلسطینی با شلیک نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

وزارت خارجه اسرائیل هم اعلام کرد که در همین مدت ۲۰ اسرائیلی و دو شهروند خارجی در حملات فلسطینیان کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.