ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بریتانیا ۱۳ فرد و نهاد جمهوری اسلامی را که در نقض حقوق بشر دست دارند، تحریم کرد

فرماندهی پدافند سایبری سپاه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و دبیر این شورا به‌همراه مسئولان زندان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان از جمله تحریم‌شدگان هستند.

بریتانیا پنج‌شنبه ۱۵ تیر / ۶ ژوئیه به دلیل آن‌چه نقض حقوق بشر در ایران از جمله آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز خواند، تحریم‌های جدیدی علیه مقامات و سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی اعمال کرد.

تحریم‌های جدید ۱۳ فرد و نهاد را در بر می‌گیرد و مقامات مسئول زندان‌های ایران و نهادهای دولتی مرتبط با امنیت سایبری از جمله فرماندهی دفاع سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در این‌باره گفت:

رژیم ایران در حال سرکوب مردم خود، صدور خونریزی در اوکراین و خاورمیانه و تهدید به کشتن و آدم‌ربایی در خاک بریتانیاست. امروز بریتانیا پیام روشنی به رژیم [ایران] فرستاد: ما این رفتار بد را تحمل نخواهیم کرد و شما را پاسخگو خواهیم کرد. تحریم‌های جدید به ما کمک می‌کند تا اطمینان یابیم برای کسانی که در پی آسیب رساندن به ما هستند هیچ مخفی‌گاهی وجود ندارد.

در بیانیه وزارت خارجه بریتانیا آمده است که ایران تلاش‌های خود را برای کشتن یا ربودن مخالفان رژیم در خارج از ایران از جمله در بریتانیا افزایش داده است.

براساس این بیانیه، بریتانیا از آغاز سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵ تهدید معتبر برای کشتن یا ربودن افراد بریتانیایی یا مستقر در بریتانیا توسط رژیم ایران پاسخ داده است. رژیم تهران علناً خواستار کشتن یا دستگیری این افراد شده و در برخی موارد خانواده‌های آن‌ها را در ایران بازداشت کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده است. سرویس‌های اطلاعاتی ایران روابط نزدیکی با باندهای جنایتکار سازمان‌یافته در بریتانیا و سراسر اروپا ایجاد کرده‌اند تا توانایی شبکه‌های خود را گسترش دهند.

بیانیه افزوده است که بریتانیا چنین تهدیداتی را تحمل نخواهد کرد و فعالیت‌های رژیم ایران به تضعیف صلح، ثبات و امنیت در خاورمیانه و جهان؛ استفاده و گسترش تسلیحات یا فن‌آوری‌های تسلیحاتی؛ تضعیف دموکراسی، تضعیف احترام به حاکمیت قانون و فعالیت‌های خصمانه علیه بریتانیا و شرکای آن کمک می‌کند.

فهرست کامل تحریم‌شدگان روز پنج‌شنبه از این قرار است: مراد فتحی مدیرکل زندان‌های استان کردستان؛ محمدحسین خسروی مدیرکل زندان‌های استان سیستان و بلوچستان و سرپرست سابق زندان زاهدان؛ حیدر پسندیده رئیس زندان مرکزی سنندج؛ مرتضی پیری مدیر زندان زاهدان؛ عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ صغرا خدادادی طاقانکی رئیس زندان زنان قرچک؛ سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی؛ مسلم معین رئیس قرارگاه فضای مجازی بسیج؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ شورای عالی فضای مجازی؛ فرماندهی پدافند سایبری سپاه پاسداران؛ مرکز رسیدگی به جرایم سازمان‌یافته؛ و «آکادمی راوین» برگزارکننده‌ دوره‌های پیشرفته‌ امنیت سایبری که نیروهای استخدامی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی را آموزش می‌دهد و به وزارت اطلاعات در عملیات سایبری کمک می‌کند.

تحریم‌های جدید بریتانیا شامل ممنوعیت سفر و همچنین توقیف دارایی‌های این افراد و نهادها می‌شود و از تجارت شرکت‌های بریتانیایی با تحریم‌شدگان جلوگیری می‌کند. دارایی‌ شرکت‌هایی که با آن‌ها وارد معامله شود نیز مسدود می‌شود.

بریتانیا تاکنون بیش از ۳۵۰ تحریم علیه افراد و نهادهای ایرانی در واکنش به نقض حقوق بشر و نفوذ بین‌المللی رژیم ایران اعمال کرده است.

روز گذشته بریتانیا بیانیه‌ای را امضا کرد که در آن رژیم ایران را به دلیل افزایش چشمگیر اعدام‌ها در سال گذشته محکوم شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.